The Jacka - Flight Risk (2011)

Label: Siccness

1. We Know (2:59)
  2. Rich (3:20)

met I-Rocc

3. So High (2:43)
  4. Knockin' Niggas Off (3:11)
  5. Thinkin' of You (3:12)
  6. First Date (3:25)

met 12 Gauge Shotie en Turf Talk

7. Where the Mobsters Are (3:25)

met Chazz en Smigg Dirtee

8. On My Side (3:37)

met C-Bo en Smigg Dirtee

9. God (3:29)

met Styles P

10. This Lil' City of Ours (3:51)

met Dubee en Yukmouth

11. Streetlife (4:37)
avatar van Rhythm & Poetry
Middelmatig album. The Jacka is een niet al te beste rapper, niet omdat hij slecht is, meer omdat hij zo ontzettend gemiddels is. Hij heeft een stem die niet bijblijft en zijn flow is niet dermate bijzonder dat het me lang zal heugen. De beats op Flight Risk zijn wel van een aardig niveau, geef je dergelijke producties aan Freeway, dan heb je naar alle waarschijnlijkheid een goed album. Geef je ze aan The Jacka, dan krijg je dit - een plaat die ik nu alweer vergeten ben.

avatar van bennerd
Niet eens met R&P. Flight Risk heeft weer de weg naar mijn cd-speler gevonden. Erg lekker album, maar het duurt wel even tot het wat bij je gegroeid is. The Jacka flowt erg lekker op erg goede beats en de refreintjes (waar ik eerst enorm aan moest wennen) maken het geheel enorm aanstekelijk. De korte speelduur werkt ook goed mee. Voorlopig een van mijn favoriete hiphopplaten van 2011.

Enkel Thinking Of You is een mindere track. Door het refreintje en de bloedirritante sample.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik zou het graag met je eens willen zijn maar heb geen flauw idee meer hoe dit album klinkt.

avatar van bennerd
Dat kan ik me voorstellen, als ik de laatste zin uit je eerste bericht lees.