Larry Carlton - Larry Carlton (1977)

Jazz
Label: Warner Bros.

1. Room 335 (5:38)
  2. Where Did You Come From (3:00)
  3. Note Crawler (5:20)
  4. Point It Up (4:56)
  5. Rio Samba (6:55)
  6. I Apologize (4:20)
  7. Don't Give It Up (6:04)
  8. (It Was) Only Yesterday (5:46)
avatar van hmaeghs
Geweldig album, schitterend gitaarwerk. Zou daarna nooit meer zo goed worden.

avatar van Metalhead99
Best een sterk jazz album waarin het uiteraard vooral om het gitaarspel van Larry Carlton draait. Niet echt een album dat voor iedere jazzliefhebber is weggelegd, want het is gewoon heel anders dan jazz met trompetten of saxofonen. Degenen die van jazz houden met gitaren zullen dit wel goed kunnen waarderen. Persoonlijk vind ik de combinatie niet altijd geslaagd, maar bij dit album zit het allemaal gewoon goed in elkaar.

Ozric Spacefolk
Jazz/fusion met een flinke scheut disco.
Grappige benadering. Maar het luistert lekker weg en Carlton is echt een heel goede en melodieuze gitarist.