Barry Booth - Diversions! (1968)

Label: Pye

1. He's Very Good with His Hands (2:29)
  2. I'll Listen (3:01)
  3. Vera Lamonte (3:22)
  4. Henry Smith Addresses a Butterfly (2:08)
  5. The Problems of a Simple Man (1:52)
  6. The Last Time I Saw You It Was Tomorrow (3:13)
  7. The King's Thing (1:50)
  8. The Hottest Day of the Year (3:09)
  9. After the War (2:00)
  10. Henri Dupont (2:42)
  11. Somebody Make My Mind Up (2:29)
  12. A Concise History of Harry Shoes (1:32)
  13. Mole (3:51)
  14. Sad Jolly Song (2:32)
avatar van muziekobsessie
zitten 2 leden van monthy python in las ik ergens da's wel te zien in de rare hoes en aan de teksten. Hij begint goed, zeker Vera Lamonte best mooi maar uiteindlijk net te zwabberig. Randy Newman, david ackles, Biff Rose zijn ariesten die ik er wel in hoor maar dit haalt dat nivo nooit.

avatar van willemmusic
Hoe brits wil je het hebben... Teksten van Terry Jones en Michael Palin, op muziek gezet door een excentieke componist/arrangeur, die werkte voor artiesten als Roy Orbison, Rolf Harris en Tim Buckley.
Gezongen in verwaten BBCengels met hoge nerdy stem.
Zelfreflektieve teksten over wereldvreemde underdogs, vaak de zanger zelf betreffend.
Henry Smith is zo'n loser, die wenst een vlinder te zijn om tenminste anderen nog wat geluk te bezorgen.
Veel misfortuin van diverse vreemde vogels komen georkestreerd in barok voorbij.
Hoogtepunt natuurlijk "Mole", waar Barry een mol aanspoort om eens zijn hol uit te komen en deel te nemen aan het (sociale) leven, mol is natuurlijk de zanger zelf....
Genieten, met af en toe een traan van lach of compassie.