Koji Kondo - Super Mario 64 (1996)

Japan
Score
Label: Nintendo

1. "it's a Me, Mario!" (0:04)
  2. Title Theme (3:31)
  3. Peach's Message (0:09)
  4. Opening (0:35)
  5. Super Mario 64 Main Theme (2:22)
  6. Slider (2:49)
  7. Inside the Castle Walls (2:00)
  8. Looping Steps (0:28)
  9. Dire, Dire Docks (3:06)
  10. Lethal Lava Land (2:44)
  11. Snow Mountain (2:58)
  12. Haunted House (3:06)
  13. Go (1:01)
  14. Cave Dungeon (3:46)
  15. Piranha Plant's Lullaby (2:19)
  16. Powerful Mario (0:55)
  17. Metallic Mario (0:55)
  18. File Select (0:44)
  19. Correct Solution (0:06)
  20. Toad's Message (0:06)
  21. Power Star (0:08)
  22. Race Fanfare (0:06)
  23. Star Catch Fanfare (0:05)
  24. Game Start (0:05)
  25. Course Clear (0:07)
  26. Game Over (0:17)
  27. Stage Boss (1:21)
  28. Koopa's Message (0:06)
  29. Koopa's Road (2:11)
  30. Koopa's Theme (2:30)
  31. Koopa Clear (0:06)
  32. Ultimate Koopa (2:51)
  33. Ultimate Koopa Clear (0:28)
  34. Ending Demo (1:17)
  35. Staff Roll (3:27)
  36. Piranha Plant's Lullaby - Piano (2:22)
neo
Deze gamescore mag men beschouwen als de keerzijde van Kondo's stijl voor de Mario fabriek. Vooral de onderwater stukken hebben mooie, atmosperische muziek en voor het eerst een echt goed klinkende solo piano in sommige delen van de game. Hoe het met nog recentere Mario platforms vergaat geen idee, maar het zou best weleens in dezelfde lijn als de Zelda's van de 64 en daarna kunnen zijn. De Zelda scores vanaf 96' zijn indrukwekkender weliswaar, maar Kondo raakt met deze eerste 3d Mario game voor het eerst echt de gevoelige snaar met een meer dan degelijk geluid.

avatar van JohnWilliams
gaat wel deze Score, betere Scores van Kondo zijn de Zelda Gamescore's en Mario 64 Race Tracks...!

avatar van stuntman_jasper
Dit is nou gamemuziek met karakter 4*

avatar van JohnWilliams
Zeker weten stuntman_jasper, dit is echt game-muziek om van te houden. Na de Game: Rayman (en dus de game-muziek) vind ik deze daarna denk ik het mooist.

Aaah, deze wil ik ook!

avatar van JohnWilliams
Tsja, maar waar moet je hem kopen?

sxesven
Ik vermoed zo dat dat niet makkelijk is. Een gamescore van twaalf jaar terug, die zal wel zwaar OOP zijn. Dat wordt eBay in de gaten houden, maar dan moet je er misschien best wat voor neerleggen.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad dus dan zou ik het al opgegeven. Maar Karl moet het zelf weten.

Lijkt me ook sterk dat ik deze ooit in bezit zal hebben. Maar ach, met een wat hoop en het goed in de gaten houden van de bak met soundtracks bij de lokale platenboer (en een klein beetje magie), moet dat toch goedkomen. Of niet. Ik kom er wel overheen hoor

music_kaza
Een paar erg goeie (Dire Dire Docks) , vrolijke of rustige sfeersoundtrack voor de game. Maar ook wat tegenvallende als Haunted House. Beetje wisselvallig, maar gemiddeld is deze goed geslaagd als gamesoundtrack.

JohnWilliams schreef:
Tsja, maar waar moet je hem kopen?

Ik heb hem hier gekocht= CD OST Mario 64 Original Nintendo Game Music Soundtrack COMPLETE POWER | eBay - m.ebay.nl

Wat een heerlijke cd!! Al ik hierna luister ga ik weer terug in de tijd!!
Van deze cd word ik helemaal rustig

Karl schreef:

sxesven schreef:

avatar van JohnWilliams
Altijd fijn om 6 jaar later antwoord te krijgen haha!

JohnWilliams schreef:
Altijd fijn om 6 jaar later antwoord te krijgen haha!

Ik heb hem vorige week gekocht via die ebay link. Maar heb hem nog niet binnen 23 euro Inc verzenden is best goedkoop. Ik hoop dat ik niet opgelicht ben

Wat een heerlijke cd!! Al ik hierna luister ga ik weer terug in de tijd!!
Van deze cd word ik helemaal rustig.