Del the Funky Homosapien - Golden Era (2011)

Label: The Council

1. Break the Bank (3:41)
  2. Calculate (3:24)
  3. Double Barrel (3:53)
  4. Makes No Sense (3:51)
  5. One Out of a Million (3:46)
  6. Pearly Gates (3:42)
  7. Raw (3:40)
  8. Upside Down (4:00)
  9. Descending (3:13)
  10. Fallout (3:55)
  11. Dzl Funk * (3:43)
  12. Dammit * (3:22)
  13. For Those Who Know * (3:30)
  14. Weapon X Militant * (4:37)
  15. From A-To-Z * (4:01)
  16. Guaranteed * (4:06)
  17. Monkey Wrench * (4:11)
  18. I Got Whut U Need * (3:27)
  19. Make an Ass of Urself * (4:13)
  20. Sheen and Glow * (5:25)
  21. Super Cool * (4:07)
  22. Get It Right Now! * (4:53)
  23. And They Thought That Was Hell * (5:12)
  24. Fit Like a Glove * (4:43)
  25. Go Against the Grain * (4:23)
  26. Hardcore Punks Can't Take It * (3:52)
  27. I'm Smellin' Myself * (5:06)
  28. King of Fighters * (5:42)
  29. News Alert * (4:16)
  30. Simple Satisfaction * (3:04)
  31. Sometimes I Gotta Get Stupid * (3:44)
  32. Straight from the Big Bad West Coast * (5:29)
  33. The Land of Funk * (5:14)
  34. Adrenaline * (4:29)
avatar van thgryda
Nieuwe del ? het vorig album suckte, ik kwam deze ergens tegen maar heeft bij mij maar 10 tracks. Hetgeen allicht beter is dan 34 tracks op een album zetten, dan gaat er veel rommel opstaan volgens mij...

avatar van MJ_DA_MAN
Dit zijn Funk Man (The Stimulus Package) en Automatik Statik (die alleen via download verkrijgbaar waren) plus een nieuw album (tracklist staat overigens door elkaar, wat mijn fout is).

avatar van thgryda
Ik heb denk ik enkel het nieuwe album (die 10 tracks staan niet op de door jouw genoemde albums). Ik ken die albums eig ook niet, ik ken hem vooral van deltron en het laatste album van hem (vond ik erg slecht). Both sides of the brain vond ik destijds ook leuk klinken maar moet ik ook nog eens achteraan gaan en eens goed beluisteren.

Op het vorige album vond ik de beats zwak, te rommelig en klonk del zelf ook niet zoals het hoorde. Kortom een zwak album. Hier rapt hij wel terug dope, met zijn lome flow en zijn typische stemgeluid. Al is mijn algemene indruk na de luisterbeurt niet echt positief. Daar vind ik de beats te matig voor, hetgeen vaak een probleem is bij del albums. Zal voor mij ergens tussen een nipte voldoende en een nipte onvoldoende liggen. Te rommelig gewoon...

avatar van MJ_DA_MAN
Zijn laatste ken ik niet, maar Funk Man is wel een goed en lekker vol album. Automatik Statik is dan wel minder.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vind Del de laatste jaren toch net iets te veel 'hobbyprojecten' maken. Althans zo klinkt het. Niet al te hoogstaande beats, en qua raps aan de eenzijdige kant. Overigens klinkt het nergens slecht, maar het maximale haalt hij er ook zeker niet uit. Het is vooral vermakelijk, en Del komt zeker weg met dit soort albums. Maar ik wil zo graag weer een heel dope album van hem horen, dat weer professioneel klinkt. Met echt goede beats, in plaats van deze wat simpele, elektronische beats.

Rene1979
Ben benieuwd naar deze...

avatar van thgryda
Ik vind er na een paar luisterbeurten weinig aan, leuke raps hier en daar van del (blijft gewoon een goeie mc). Maar de beats zijn te zwak en het album is te onsamenhangend om erin op te gaan. Ik vind die elektro based beats maar niks, al wordt het hier subtieler gebruikt dan op het vorige album, het is simpelweg te saai om te boeien... 2.5

avatar van Septua
MJ_DA_MAN schreef:

Ook al zie ik Fallout, Break the Bank etc. niet op Funk Man en Automatik Statik staan?

"The triple CD set includes a brand new album (Golden Era) and two albums (Automatik Statik and Funk Man)"

Eerste 11 tracks zijn nieuw, alleen jammer dat de tracklist voor geen ene reet klopt nu.

avatar van Silky & Smooth
Zoals Rob als omschrijft: een leuk hobbyproject. Het niveau is niet echt laag, maar overtuigd ook zeker niet. Het is altijd fijn om Del te horen en soms komt er een leuk rap uit. De beats zijn hetzelfde verhaal; leuk, maar nergens indrukwekkend. 3*

Septua schreef:
Die twee nummers zijn dus nieuw; ik zal even een correctie indienen.

Users moeten het overigens wel als drie albums beoordelen i.p.v. puur te stemmen op het nieuwe album.

avatar van Silky & Smooth
Oh, dan haal ik mijn stem weer weg...

avatar van thgryda
Ik heb het album nog eens gechecked met de rest erbij maar de conclusie verandert niet meteen, ook daar vind ik de producties erg matig. Maar ik vind niet dat users hun stem moeten weghalen omdat ze alleen het nieuwe gedeelte gechecked hebben. Die 2 andere albums kan je bij die albums raten, het gaat toch vooral om het nieuwe album...

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, je moet op de volledige release stemmen, oftewel: alledrie de albums. Als je je stem baseert op enkel het nieuwe album is ie in feite ongeldig.