Vector Lovers - Vector Lovers (2003)

Electronic
Label: Iwari

1. Tokyo Glitterati (3:56)
  2. Girl + Robot (2:56)
  3. Neon Sky Rain (4:02)
  4. Onsen (3:41)
  5. Laminated Love Shrine (4:19)
  6. Stranger Smiled at Me (3:09)
  7. Night Train Memories (3:40)
  8. Kobe (3:31)
  9. Kissed You by the Fountain (2:29)
  10. Lake Nocturne (3:37)
  11. Solitaire (4:08)
avatar van Yak
Yak
4,5* al komt het in de buurt van de vijf. Vijf sterren gaan naar een absoluut geniale plaat, en hoewel ik dit debuut van de Vector Lovers godsgruwelijk mooi vind zakt het op een paar momenten toch wel een klein beetje in.

Ik baal er ontzettend van dat de tracklisting van de rerelease anders is dan op deze plaat, want ik wil deze nummers gewoon op cd hebben zoals het hoort (dus geen mp3's). Onsen eraf, Night Train Memories eraf, Neon Sky Rain eraf, belachelijk. Onsen was notabene het allereerste dat de Vector Lovers uitbrachten! Dat lazer je er toch niet af ten gunste van duidelijk mindere tracks als Funk & Droid en Electrosuite?

Ik luister nu ontzettend fijne internetradio bij mijn ouders en er komt al voor de tweede keer een ontzettend mooi trackje van Vector Lovers voorbij. Net iets van een nieuwer album, nu Kobe. Hier moet ik duidelijk eens wat beter naar gaan luisteren!

avatar van BlueVelvet
Vooral Onsen vind ik fantastisch! 4*

JonnieBrasco
Bij het luisteren van dit album voeren mijn gedachten telkens terug naar de tweede helft van de jaren '90, toen ik games op de pc speelde met gelijksoortige muziek. Beetje retro vind ik het dus, maar gruwelijk mooi en ontspannend. Volgens discogs een obscuur albumpje, de oplage beperkt zich tot 200 cd-r kopietjes...

avatar van BlueVelvet
JonnieBrasco schreef:

Het is ook nog eens moeilijk zoeken, aangezien dezelfde titel op twee verschillende albums slaat
Ik vind het perfecte muziek om te relaxen, zou het best willen bemachtigen.

avatar van unmudded lake
Ik heb zo'n voorliefde, ik zou bijna zeggen goddelijke voorliefde voor tracks die na een tijd ( maanden , jaren ) terug opkomen uit het niets en vandaag was lake nocturne er eentje van.
Uiteindelijk is dit quasi het hoogst haalbare in een leven te bereiken( te maken dan )
Putten uit iets dat bestaat maar het enkel nog vinden en bewerken in iets.

hdk-nl
Iemand een idee, waar het deuntje van Girl + Robot vandaan komt, komt me zo bekend voor.

Verder fijn album, enkel jammer dat het een cd-r betreft en de echte album versie van een jaar later niet alle tracks van deze bevat.

avatar van John Doe
Was vet om deze weer eens te horen zeg. Staan toch wat overheerlijke nummers op.

avatar van John Doe
unmudded lake schreef:
Eén van de mooiste tracks vind ik nu ook, maar mijn favoriet blijft 'Night Train Memories'.

hdk-nl schreef:

tracks op de CD-r zijn ook niet exact hetzelfde als de albumversie..

CD-r vond ik persoonlijk beter, jammer.

avatar van Carolaah
Wat een genot.. Vooral zo 's avonds laat..
Prima muziek voor tijdens het studeren!

Heerlijk genieten, wegdromend..

avatar van popstranger
Bij Neon Sky Rain voel ik onmiddellijk de eenzaamheid van een individu in een grote stad in een grote mensenmassa terwijl het zachtjes miezert.

avatar van BrotherJohn
Perfecte idm / ambient techno om mee te relaxen, maar ook heerlijk tijdens een actieve bezigheid. Dat maakt dit album denk ik zo sterk: dat de dromerigheid en de actie elkaar niet ontkrachten; in veel gemoedstoestanden is dit een fijne luistertrip. In dat opzicht onderscheid dit zich wel wat van vergelijkbare artiesten als Ochre en Plaid, die ik toch in een wat specifiekere mood beluister.

Kraakheldere luciditeit, mooi opgebouwde gelaagdheid, uiterst melodieus en warm, een prachtig palet aan klanken, bassen en drums. Afgewerkt met een toefje glitch dat nooit te veel overstemd. In de vijftien jaar dat ik dit album ken is de luisterbeleving altijd hetzelfde gebleken en heb ik ook na verloop van tijd nooit geneigd een nummer te skippen. De duur van 39 minuten is dan ook perfect om dit als tussendoortje tot je te nemen.