Jerry Lee Lewis - She Even Woke Me Up to Say Goodbye (1970)

Country

6. Since I Met You Baby
  7. She Even Woke Me Up to Say Goodbye
  8. Wine Me Up
  9. When the Grass Grows over Me
  10. You Went Out of You Way (To Walk Over Me)
  11. Echoes
avatar van AOVV
Alweer een fijne, rustige country-plaat van Jerry Lee. In 1970 ging het alweer een pak beter met 'm, maar omdat de Sun-catalogus van Sam Phillips was overgekocht door ene Shelby Singleton, kwam The Killer ironisch genoeg in competitie met zichzelf. Waar Sun echter vooral de archieven afstruinde naar vergeten opnames (ze konden ook moeilijk anders om er nog wat aan te verdienen), hield Jerry Lee zich knap staande door (vol)waardige albums uit te brengen.

Ditmaal horen we o.a. liedjes van Jimmie Rodgers, Merle Haggard, Kris Kristofferson, Mickey Newbury (naar wiens fraaie song dit album is genoemd) en natuurlijk Chuck Berry. Afsluiter Echoes stond al op een eerder album van Jerry Lee, een duet met zus Linda Gail. Maar het zijn toch vooral de 10 overige songs die dit album z'n kracht verlenen, en die ligt vooral verborgen in kwaliteit.

Gewoon goeie muziek, dus!

3,5 sterren

avatar van spinout
Er spelen ook nog wat "oude Elvis-muzikanten" mee op dit album:producer Jerry Kennedy, Chip Young, Buddy Harman en Bob Moore. Gewoon goeie muziek gespeeld door uitstekende muzikanten.