Sultans of Slide - Lightnin' Strikes (2011)

Blues
Label: Continental

1. Strange Angel (4:11)
  2. Drive All Night (4:16)
  3. Lucky Again (3:39)
  4. Stupid Trouble (3:27)
  5. Entre Amis (2:43)
  6. Lightning Strikes (4:56)
  7. Rolling Stone (4:30)
  8. Stumptown Slither (4:05)
  9. Never Happy (4:36)
  10. Dime at a Time (3:22)
  11. Different Day Same Scene (3:27)
  12. The Highway Is Like a Woman (6:17)
  13. Going Upstairs (6:55)
avatar van Red Rooster
Daar waar 'Big' Monti Amundson zijn stempel drukt, is het genieten geblazen, zoals in 'Stupid Trouble'. Verder wordt er heerlijk gesoleerd in 'Never happy' en is 'Dime at a time' gewoon een lekker nummer. Gezien de bandnaam had ik echter iets meer (slide) vuurwerk verwacht.

avatar van Ronald5150
"Lightning Strikes" is een album van het gitaartrio Franck Goldwasser, Big Monti Amundson en Henry Cooper. Zoals de naam van de band al doet vermoeden is het slide gitaarspel de specialiteit van deze drie heren. "Lightning Strikes" laat dat slechts gedeeltelijk horen, want het is niet alleen maar slide gitaar wat de klok slaat. En dat is maar goed ook, want het komt de variatie zeker ten goede. De muziek is geworteld in de blues en de heren wisselen smaakvol hun gitaarpartijen af. Het geheel ontaard niet in gitaarpatserij, zodat de liedjes gewoon overeind blijven. Uiteraard is het genieten van de gitaarcapaciteiten van Goldwasser, Amundson en Cooper, maar gelukkig laten The Sultans of Slide horen dat ze gewoon een meer dan prima bluesband zijn.