Wishbone Ash - 40th Anniversary Concert - Live in London (2009)

Label: ZYX

1. Blind Eye (3:41)
  2. Runaway (3:21)
  3. Right or Wrong (4:42)
  4. Growing Up (5:14)
  5. Sometime World (8:31)
  6. Rainstorm (6:11)
  7. The Way of the World (13:16)
  8. Everybody Needs a Friend (6:39)

met Mark Birch

9. The King Will Come (8:17)
  10. Throw Down the Sword (7:26)
  11. Cell of Fame (7:50)

met Mervyn Spence

12. Almighty Blues (6:57)

met Ben Granfelt

13. Faith, Hope and Love (7:16)

met Ben Granfelt

14. Engine Overheat (5:38)
  15. Phoenix (15:56)
  16. Jail Bait (5:28)
  17. Blowin' Free (5:36)
avatar van liefkleinhertje
De heer Powell en kornuiten vieren op deze cd hun 40ste verjaardag en met klasse
Het hele gebeuren opent met Blind eye gevolgd door Runaway en Right or wrong (van New england en Front page news) in ook zeer goede versies met een uitstekend geluid zoals deze hele cd het geval is
Met 4 nummers van Argus (komen ze niet onderuit) Jailbait ,Everybody needs a friend en the Phoenix krijgen we ook het oude werk te horen en dat is toch wel het beste
Bij 11 tm 14 (van Raw to the bone,Bonafide 2x en Twin barrels burning) zijn de uitvoeringen ook bijzonder geslaagd en dat is in de studio versie wel een stuk minder
Dit is een goede live cd waaraan de liefhebber van dit soort muziek zeker plezier aan zal beleven

Andy Powell/Bob Skeat/Muddy Manninen/Joe Craptree

ps Bovengenoemde set list staat precies anders om 1e nummer Blind eye en laatste nummer is blowin free

avatar van Sir Spamalot
Ondertussen heb ik een tijdje geleden de correctie laten doorvoeren voor Blind Eye en Blowin' Free, liefkleinhertje. Vorige week kwam de dubbel cd in mijn bezit en ik geef een hoge score. Het is een format dat bij mij weinig verkeerd kan doen: de live dubbelaar. Als ik vergelijk met de Live Dates trilogie en Live in Hamburg (ook in mijn bezit), is er betrekkelijk weinig overlap qua nummers. Tuurlijk is er overlap zeker met de oudjes, die andere nummers klinken zo veel beter dan in de studio. Het is een optreden waarvan je als toeschouwer een aantal nummers gaat missen maar achteraf gaat toegeven dat Wishbone Ash niet te veel in herhaling valt en best een aantal verrassingen uit zijn mouw tovert. Opnieuw kan ik ten volle genieten van dat prachtig geluid, van het album en van die gitaren natuurlijk en van frontman Andy Powell en van... een bloedmooie uitvoering van Everybody Needs a Friend.

avatar van Rockfan
Prima live-album van de Ash. Heerlijke heldere productie waarbij het publiekgeluid niet te veel overheerst.
Gitaar, bas en drums goed te onderscheiden is. Vocaal niet altijd even zuiver maar het hindert nite. Het is tenslotte live.