Ponoka - Outtakes from the Revival Songbook (2011)

1 stem

Label: Volkoren

1. American Jesus (1:27)
  2. Deleted Scenes (3:29)
  3. Eye in the Sky (2:03)
  4. Ctrl Alt Del (3:59)
  5. 1999 Revised (2:53)
  6. Stuck Inside a Fish (2:13)
  7. Holywood (0:22)
  8. A Day at the Office (1:59)
  9. Movement (2:28)
  10. Left Behind: The Song (2:56)
  11. I Sold My Soul for Rock and Roll (4:37)
  12. Show Business (3:35)
  13. Signs (3:35)
  14. A Day in Bed (0:13)
  15. Saterday Night - Sunday Morning (2:52)
  16. Not of This World (0:15)
  17. Season's Greetings (2:13)
  18. Last Stop: World's End (4:05)
  19. Perspective (2:07)
  20. American Jesus 2: Apocalypse (2:31)
indiegator
Rick de Gier, zanger van de band Ponoka debuteert met het boek Nineve en levert met zijn band gelijk de popsoundtrack hiervoor.

Gezien de eerste 2 Ponoka albums was ik niet echt blij verheugd/verrast. Het zijn leuke popalbums en ook al was ik meer onder de indruk van Built To Fly het 2e album vond ik het geen hoogstandjes.

Toch maar eens luisteren. Je weet maar nooit.

American Jesus, het openings instrumentaaltje deed gelijk mijn oren spitsen en bij Deleted Scenes vroeg ik mij af of dit nu echt wel de nieuwe Ponoka was.
Bij Eye in the Sky en Ctrl Alt Del was ik hiervan overtuigd en ook gelijk verkocht.

Mezelf afvragend of een album met 20 songs deze lijn kon doorzetten tot het eind raakte ik steeds meer gefascineerd door de muziek en de teksten en bij American Jesus 2, het laatste nummer vroeg ik mij af of je na 1 luisterbeurt al kan spreken van een Nederlands meesterwerkje.
Naaaah...

Nog maar eens luisteren dan. Een mix van Moss, Johan en Sufjan Stevens is wat ik er nu na een aantal luisterbeurten van maak en ik moet zeggen hij wordt nog steeds beter.
Ook van de mix ben ik behoorlijk onder de indruk. En heb ik dan ook nog een minpuntje bij deze cd?

Nog niet echt, Sorry.

Misschien het feit dat ik nu ook het boek moet kopen want daar ben ik eigenlijk gezien de muziek wel errug benieuwd naar.