Culture Club - Collect (1991)

Alternatieve titel: 12" Mixes Plus

Label: Disky

1. Move Away [12'' Mix] (7:28)
  2. Miss Me Blind / It's a Miracle [US 12'' Mix] (9:11)
  3. God Thank You Woman [Extended Version] (7:04)
  4. I'll Tumble 4 Ya [US 12'' Remix] (4:38)
  5. Love Is Cold (You Were Never No Good) (4:23)
  6. Do You Really Want to Hurt Me [Dub Version] (3:38)

met Pappa Weasel

7. Boy George - Everything I Own [Extended PW Botha Mix] (7:14)
  8. Colour by Numbers (3:57)
  9. From Luxury to Heartache (4:24)
  10. Time (Clock of the Heart) [Instrumental Mix] (3:47)
  11. Black Money (5:20)
  12. Love Is Love (3:51)
  13. Man Shake (2:35)
  14. The War Song [Ultimate Dance Mix] (6:18)
avatar van vigil
Geinige verzamel cd waar wat b kantjes en de lange versies op staan. Deze over het algemeen beter te verteren dan het origineel.

avatar van PEN15
nr 4 en 5 vond ik wel leuk. Ik was ook best tevreden met from luxury to heartache, voor de rest moest ik echt totaal niks van deze verzamel cd hebben en heb ik hem snel in een schoenendoos opgeborgen. Trouwens, ik vind de cover van Everything I Own van Bread wel meesterlijk hoor van die maffe Boy George. Maarre, niet deze versie op deze plaat.

avatar van dazzler
Alle 12" remixen (Culture Club hadden er opvallend weinig)
en alle zeldzame b-kantjes verzameld op één enkele budget release.
Ondertussen enigszins achterhaald door de remasters van de albums.

Ik heb het nooit zo gehad met 12 inch remixen kopen.
Toch waren er 2 die ik in die tijd erg goed vond Do You Really Want to Hurt Me [Dub Version]
met Pappa Weasel en de 12 inch-versie van UB40's Red Red Wine.
Veronica had toen nog In The Mix met Ben Liebrand, die de ene 12 inch aan de andere mixte. Ik bleef daar altijd voor op en liet dan ook een cassettebandje meelopen.