Friendly Fires - Pala (2011)

Electronic / Rock
Label: XL

1. Live Those Days Tonight (5:01)
  2. Blue Cassette (3:31)
  3. Running Away (3:02)
  4. Hawaiian Air (4:12)
  5. Hurting (5:02)
  6. Pala (4:00)
  7. Show Me Lights (3:35)
  8. True Love (3:15)
  9. Pull Me Back to Earth (3:30)
  10. Chimes (4:37)
  11. Helpless (4:29)
  12. Strangelove * (4:38)
avatar van Boris1
Prachtige hoes alvast, nu nog de inhoud. Ben benieuwd, dit smaakte mij enkele jaren zeer goed. Destijds live op het podium van Tivoli gezien in het voorprogramma van Foals, puike liveband.

avatar van Boris1
Live those days tonight zojuist gehoord. Prima-de-luxenummer, veelbelovend...

avatar van pi3thebasterd
Mooie boxart, maar inhoudelijk vind ik deze muziek toch wat tegenvallen. Ietwat te populair naar mijn mening.

avatar van mk1992
Na Live Those Days Tonight gehoord te hebben was ik laaiend enthousiast, maar na de 1e luisterbeurt klinkt de rest van de plaat nog wat anoniem

avatar van Coen
Benieuwd naar de cd. Hoe kan het toch dat anderen deze cd zo snel geluisterd hebben/in huis hebben ?

Ik hou op zich van wat uitdagende muziek en FF maakt doorgaans gelikte popmuziek, met, zoals ik elders las, a nostalgic touch. Daar ben ik wel gevoelig voor. Goede recensies in Engeland. Wordt weer een mooie warme zomer...met Friendly Fire op het oor/in het hoofd. Nu nog ergens die cd scoren.

PS. Overigens vind ik het een pré als 'de Nederlandse smaak' deze cd niet echt goedkeurt . Bijna een garantie dat ik m wel goed vind.

avatar van Coen
Heb een zwak voor de band. Bij mijn download zat een Styrangelove van Depeche Mode, als opener nota bene. Zat ik niet echt op te wachten. Maar ik reshuffle ze wel in mijn Itunes. Er gaat niets boven een ''echt' album. Maar goed, als je in het weekend hoort dat ie uit is en je kunt niet wachten...dan maar digitaal.

Eerste 2 nummers kunnen me bekoren. Zitten wel erg slicke nummers bij. Beetje gladjes. Hawaïan Air net bij Jools gehoord. De boys kunnen aardig spanning opbouwen, maar het blijft vooral lichte popmuziek...met ritme en een mooie hang naar bostalgie/melancholie. Dat laat me niet ongemoeid.

Na mijn eerste anderhalve luisterbeurt geef ik 3,5*. Blue Cassette alleen is verantwoordelijk voor op zijn jminst een halve punt. Ik hoop dat de rest van de nummers me nog gaan pakken.

avatar van Jumperjack
Net voor de 1e keer in zijn geheel beluisterd en ik wordt erg vrolijk van wat ik hoor. Ik heb deze band van het begin af aan al erg leuk gevonden en live zelfs geweldig. Deze nieuwe CD kan mij ook zeer bekoren, lekker ongecompliceerd en heerlijk om weg te happen.

avatar van Coen
Beetje de Hall & Oates van deze tijd geworden. Nogal zoetig en overharmonieus. Knappe composities, maar helaas zijn de scherpe kantjes en hoeken nu al weggepolijst.

Liefhebbers van deze cd raad ik ook aan om Bill Nelson's albums tussen 1979 en jaren 80 te luisteren. Ook zeer happy & nostalgic pop.

avatar van Coen
Ik ga mijn stemming opwaarderen.

Al het hierboven geschrevene is waar, maar...het is werkelijk ongelooflijk. Je kunt deze cd onafgebroken aan laten staan. Zo catchy met mooie momenten.

avatar van Poepgezicht
Blue Cassette en Running Away zijn echt geweldig goed. Maar vind dat er ook een aantal fillers op staan, al wordt het nooit echt slecht.

Dat Running Away zo weinig als favoriet is aangekruist snap ik dus echt niet hè. Ik zal het hele album maar weer eens op mijn telefoon zetten. :>

Er staan gelukkig nog een paar goede nummers op.... wat een tegenvaller na hun prima debuut. Op dit album overheerst de commerciële poppy electronica te vaak. Het lijkt soms wel eventjes op een 'boyband'...

avatar van desjours
Vond deze plaat lange tijd wat middelmatig, niet slecht hoor, maar ook geen echte uitschieters. Die echte uitschieters heb ik nog steeds niet, blijft beetje een brei. Echter, ik weet niet precies wat het is, maar merk steeds vaker dat ik de nummers graag blijf horen als ze in de shuffle voorbij komen. Heb ook altijd wel zin om paar nummertjes van deze plaat te luisteren. Is ook een kwaliteit! Daarom van mij een bovengemiddelde score. Prima plaat!

avatar van esteban
Ik ken(de) deze groep helemaal niet. Is er soms een nieuwe plaat op weg? Ik ontdekte namelijk de singles "Love Like Waves" en "Heaven Let Me In" via Youtube, twee songs van dit jaar. And I like it.

Edit: Ok, net gelezen dat dit in 2019 zal verschijnen.

avatar van esteban
Echt helemaal verkocht aan die onweerstaanbare "Heaven Let Me In", bij momenten heeft deze song echt wel een zekere George Michael vibe, imo.