U-Niq - Scheepsrecht (2011)

Label: Top Notch

avatar van Delars
Wel een aardige track.
Ik vind Nr. 1 wel dope

avatar van Rene1979
Nr.1 vind ik wel cool Goudzoekers niet zo.

avatar van M-Ty

Line van U-Niq: ''Zeg niet dat ik de zoon ben, op mij blijven ze wachten'' subliminal kempi diss?

De Schaafkaas
Lijkt me sterk op een track met RB Djan, Crooks en Kleine Viezerik. Die hebben alledrie toch wel connecties met Kempi? In ieder geval de eerste twee.

Maargoed, zeg nooit nooit.

avatar van Rhythm & Poetry
Vuile Was is een anthem.

@Schaafkaas: KV ook wel

Heb wel zin in dit album. Op een U-Niq album staan meestal wel wat dikke tracks.

staat op spotify

M-Ty schreef:

Nee, hij bedoelt met de zoon: Jezus als in 'de zoon van God'. Hij zou terugkomen op de dag des oordeels en veel christenen wachten dus ook op hem net als hoe ze op U-niq wachten. Gewoon een goede boast dus.

avatar van Timo710
Ik heb te maken gehad met U-Niq tijdens de opnames van dit album. Zo maakte ik foto's voor de TopNotch website van u-niq op de stateawards. De plaat zelf is naar mijn mening nog eventjes wennen, hij wijkt wat af van de U-Niq sound van de vorige 2 albums. Ik denk dat we met een groeiertje te maken hebben.

avatar van TheLegacy
Shit lekker album hoor! Klinkt gewoon tof bij de eerste luisterbeurt. Moet het album nog wel verder doorlichten maar voor nu, goed bezig!

avatar van TheLegacy
Als je bedenkt dat er nog maar 5 mensen hierop hebben gestemd, ben ik benieuwd hoe het album heeft verkocht.

avatar van Manchild
Heb het album nu in de auto liggen, lekker gevarieerd en nice beats.
Stuk beter dan zijn vorige, maar wel iets minder dan dan zijn eerste NLtalige album.

@geengekkigheid

Heb je echt niks beters te doen, dan zomaar een beetje 0,5'jes uit te delen?
Je hebt dit album waarschijnlijk niet eens beluisterd of wel?
Maar ja wat moet ik verwachten van iemand die het album van K-Liber en Kempi 5 sterren geeft

avatar van Shelter
het valt me wel tegen van U-niq dat die een track opneemt met rappers als RBdjan, Crooks en Kleine Viezerik.... voor mij de bodem level rappers in Nederland.

avatar van Arrie
Wel jammer dat dit eigenlijk niet zijn derde album is.

MAS
@Shelter: Niet geheel onverwachts. Hij maakte eerder ook al nummers met Brace en Darryl. Dat vind ik echt de bodem. KV, RBdjan en Crooks hebben genoeg leuke nummers.

avatar van Shelter
Was brace niet zijn neefje, meen me zoiets te herinneren. Over KV en Crooks ben ik niet zo op de hoogte maar Rbdjan vind ik een van de dieptepunten in de geschiedenis van Nederlandse hiphop. Wat een fantasie heeft die man, om Jawat te quoten: "je kijkt wel als een ganster, maar een gangster kijkt niet als jij"

MAS
Zou best kunnen dat Brace zijn neef is dat weet ik niet.

Mooie Jawat quote maar RBdjan heeft naar mijn mening zeker wat dope nummers gemaakt zoals Shizo, Goed Zo en een aantal bijdrages op THC nummers.

avatar van Shelter
Ik ben verre van een THC fan, die andere gasten zijn NOG slechter dan Rbdjan, gezien mijn statement over die laatste kan je je voorstellen hoe ik zo'n cd doorkom. Ik heb echt nooit begrepen waarom zo'n kerel als Appa zoveel respect krijgt, die flow van hem is zo magertjes en zijn teksten zijn onwijs slecht. Ik check af en toe wat nummers van Rbdjan gewoon om te horen wat de hype met de man is, ik heb serieus nog nooit wat gehoord dat ik dacht ok ik vind het kut maar kan me voorstellen dat anderen het tof vinden. Buiten de teksten en zijn zelfgemaakte gangster imago vind ik de beats atijd slapjes overkomen een soort van amateuristisch hardcore hiphop willen maken. Als je dat vergelijkt met de NY hardcore rap waar de man denkt vandaan te komen met zijn thug leven, man de cornflakes reclames op de amerikaanse tv hebben nog hardere volle beats.

MAS
Nouja ieder zijn ding. Ik kan zeker genieten van een aantal THC tracks. Ik vind hun ook niet de beste rappers van Nederland maar van nummers als Wil je weten hoe het voelt en In de Noordside kan ik zeker genieten. En als ik alle rappers moet opnoemen van wie ik het gangster imago in twijfel trek dan ben ik nog wel even bezig.

avatar van Shelter
hahaha zeker weten iedereen zijn ding.
Wil je weten hoe het voelt, sorry ik moet echt weer ff bashen....vind ik echt zo'n zeik huilnummer.
De teksten die hij spit, het is zo over the top negatief over Nederland.
En ik ben zelf "buitenlander" dus ik weet hoe het voelt, het voelt prima

Maar goed zoals je al zei, ieder zijn ding hahaa. Niet bedoeld om op jou te vuren of zo.

Overigens back on topic, bij U-niq heb ik het dus echt niet...dat idee dat hij wat loopt te verzinnen. Vooral omdat hij niet zo geforceerd gangster wil overkomen en zijn vuile was niet buiten hangt.