Autopsy - Macabre Eternal (2011)

Label: Peaceville

1. Hand of Darkness (5:18)
  2. Dirty Gore Whore (5:44)
  3. Always About to Die (5:12)
  4. Macabre Eternal (4:38)
  5. Deliver Me from Sanity (4:23)
  6. Seeds of the Doomed (5:25)
  7. Bridge of Bones (4:45)
  8. Born Undead (4:00)
  9. Sewn into One (6:31)
  10. Bludgeoned and Brained (4:08)
  11. Sadistic Gratification (11:14)
  12. Spill My Blood (3:39)
avatar van Guinness1980
De EP (The Tomb Within) die September vorig jaar uit kwam vond ik erg tegenvallen.
Ik ga er vanuit dat op dit album dezelfde lijn wordt doorgetrokken als op The Tomb Within.

avatar van Metalhead99
Het klonk allemaal wel aardig, maar het is geen uitschieter. Ik verwacht dan ook dat deze niet lang zal blijven hangen.

avatar van B.Robertson
Heb het album in bestelling, heb eerst eens op m'n gemak de nodige nummers op you tube doorgenomen. Er zaten wel goede dingen tussen, maar ook een track van 11 minuten die me niet echt aansprak. De produktie lijkt me dik in orde. Volgende week zal ie wel geleverd worden.

avatar van B.Robertson
Deze nieuwe Autopsy mag er best wel wezen. Het klinkt weer oud en vertrouwd. Dat eerste nummer, Hand of Darkness, hakt er goed in. Een uitstekende compositie van Chris Reifert.
Daarna gaat de cd in de hoogste versnelling verder met Dirty Gore Whore. Een compositie van Eric Cutler waarop de gitarist ook de zangpartij verzorgt. Wat mij betreft heeft het nummer ook de meest ziekelijke tekst van het album.
Always About to Die met de bekende grillige songstructuren is dan weer een prima nummer van Chris Reifert. Reifert schreef voor vijf nummers de muziek en voor negen de tekst. Met name Eric Cutler heeft voor de rest aardig wat inbreng. Gitarist Danny Coralles en bassist Joe Trevisano leverden een bijdrage en zo hebben ze met z'n allen best wel een lekker album gemaakt.
In ieder geval tot het achtste nummer vind ik alles vrij goed. De gitaarsolo's zijn fel en bedreven.
Reifert zijn zang- en drumpartijen zijn weer een genot om te horen.
Die laatste 2 nummers worden dan weer door Eric Cutler gezongen. Jammer, ze hadden het op één nummer moeten houden. Cutler kan niet zingen. Met Reifert had het een stuk beter geklonken. De enige minpunten van het album.

avatar van MindkillerNL
Ik ben het helemaal eens met wat jij schrijft Robertson. Het elf minuten durende nummer had voor mij niet gehoeven, zeker niet met Cutler op zang. Verders een ontzettend toffe plaat, erg fijn om te zien dat deze bands vandaag de dag nog steeds met gemak kunnen opbotsen tegen al het 'moderne' geweld.

avatar van Lau1986
Deze nieuwe plaat begint furieus en erg goed. Heerlijke old school death metal zoals we dat gewend zijn van Autopsy. Alleen kakt de plaat wat in over de helft en is het 11 minuten durende nummer een beetje overbodig. Ik denk dat als ze de plaat wat korter hadden gemaakt het een knaller vanjewelste was, nu verzand het een beetje en dat is jammer.

avatar van MindkillerNL
Dat ben ik wel met je eens, deze plaat duurt net iets te lang en vooral dat elf minuten durende nummer is inderdaad een beetje overbodig... Wel jammer, want voor de rest kent het album flink wat sterke momenten.