Crisis - Armed to the Teeth (1984)

1 stem

Label: Bullet

1. Crank It Up (5:15)
  2. Diane (4:39)
  3. We're the Boys (4:02)
  4. Break in Action (3:50)
  5. Take It Or Leave It (4:42)
  6. Armed to the Teeth (4:24)
avatar van Sir Spamalot
Enige tijd geleden fonkelden mijn ogen toen ik deze plaat tegenkwam op een of andere site “kuch”, de toevoeging op Musicmeter werd aangevraagd en goedgekeurd. Dit is traditionele metal uit de Verenigde Staten van een groep die deze debuut-EP en twee albums heeft uitgebracht, over de latere compilaties zwijgen we maar even.
Metal-archives vermeldt dat Bullet Records uit het Verenigd Koninkrijk hun eerste demo op deze EP heeft gezet en zo heeft uitgebracht. Wel lopen er meerdere groepen met de naam Crisis rond op onze wereldbol.
Met zijn drieën zijn ze en op dit werkstuk zorgen ze voor een droog en sober geluid met als meest memorabel nummer, de opener Crank It Up met zijn catchy gitaarriff. De rest is tamelijk rauw en punky en houdt nog redelijk stand anno 2011. Ik vind het wel eens leuk om terug te horen want in mijn jonge jaren had ik enkele nummers van deze groep op cassette.
De hoes blijft zo fout als toen maar ik moet eens glimlachen. Dit is de moeite van het beluisteren waard, omwille van de cult klassieker Crank It Up en omwille van de kracht van deze EP. EP’s waren toen een ideale manier om je als groep te presenteren.