Salif Keita - 69-80 (1994)

geen stemmen

6. Sidiki (8:12)
  7. N'toman (8:19)
  8. Marfa (7:16)
Tomio
Dit album omvat de periode, waarin Salif Keita zong bij de groep "Les Ambassadeurs". Naast het schitterende Mandjou, staat hier ook het nummer "Primpin" op, een song tegen alcoholmisbruik. Salif Keita heeft dit nummer in 1989 opnieuw bewerkt voor zijn album "Ko-Yan".
De mooiste versie is echter te zien in de documentaire "Destiny Of A Noble Outcast", die eind jaren 80 over hem verscheen. Hierin zingt hij dit nummer met begeleiding van alleen een akoestische gitaar midden in een druk bezochte bar in Bamako, waar op de achtergrond de drank dan ook rijkelijk vloeit. Zeer indrukwekkend!
Zover ik weet, is deze documentaire helaas alleen op VHS verschenen.