Dionne Bromfield - Good for the Soul (2011)

Soul / Pop
Label: Lioness

1. Yeah Right (4:05)

met Diggy Simmons

2. Good for the Soul (3:56)
  3. Sweetest Thing (3:43)
  4. Foolin' (3:13)
  5. Too Soon to Call It Love (4:01)
  6. Ouch That Hurt (2:52)
  7. If That's the Way You Wanna Play (3:33)
  8. A Little Love (3:19)
  9. Time Will Tell (3:31)
  10. Get over It (3:33)
  11. Remember Our Love (3:37)
  12. In Your Own World (3:55)
  13. Don't Make It True (3:40)
  14. Move a Little Faster (3:01)
  15. Lost in Love * (3:05)
  16. Yeah Right [Live] * (3:46)
  17. Good for the Soul [Live] * (3:52)
  18. Sweetest Thing [Live] * (3:44)
  19. Foolin' [Live] * (3:27)
  20. Get Over It [Live] * (3:11)
avatar van Mark17
Dit 15-jarige soulmeisje moet in de gaten gehouden worden. Amy Winehouse zag dat het goed was!

Ze heeft zeker potentie gezien haar jonge leeftijd. Iets te poppy naar mijn smaak maar lekker klinkt het zeker.
Door haar link met Amy Winehouse zou het zomaar kunnen dat dit album heel wat meer aandacht gaat krijgen.
Het doet me regelmatig aan Duffy denken en een nummer als Foolin' draagt een duidelijk Amy Winehouse stempel.

Ik hoor Foolin' regelamtig voorbij komen op de radio, en ik dacht in het begin dat dit een "nieuw" Amy Winehouse nummer was...

Nu blijkt dus dat ze uit de stal van Amy komt, en dat is wel heel duidelijk te horen zeg! De manier van zingen is exact hetzelfde! Eng gewoon!

Dit was toch ook dat meisje waarbij Amy op het podium sprong een paar dagen voor haar tragische dood?

Anyway... foolin' klinkt erg aardig.. ben erg benieuwd hoe het hele album klinkt...

avatar van IntoMusic
Goedemorgen zeg... wat een enorm gaaf album is dit. Bij toeval op het internet een verhaaltje over deze jonge dame gelezen en meteen is gaan zoeken naar nummers en het album gekocht. Na 1x het album gehoord te hebben ben ik erg enthousiast. Dé ontdekking van Amy (RIP) en dat is een terechte ontdekking geweest.

Lekkere powerful stem die ik zelfs beter vind dan Amy zelf: helderder, maar wel met giga bezieling en soul. Bij sommige songs verdwijn ik eventjes weer in de 60's/70's, zoals If That's the Way You Wanna Play, Get over It of In Your Own World en andere hebben de power om een single te worden (b.v. Sweetest Thing, Foolin' en A Little Love). Ik kan me dus niet helemaal vinden in het 'iets te poppy' want de diversiteit vind ik juist de kracht van dit album.

Ook voor mij dus dé ontdekking en misschien komt deze wel in mijn top 10 van 2011 releases.

avatar van IntoMusic
Deze week in de Belgische Ardennen heb ik dit album veelvuldig gedraaid en het is een heerlijk plaatje. Geregeld doet mij dit denken aan Duffy, maar ook aan de stijl van (natuurlijk) Amy. De diversiteit neemt na heel wat draai beurten ietwat af, maar ik blijf erbij dat het verre van poppy is. Meer de stijl van de jaren 70 en dat staat mij wel aan.

avatar van Gloeilamp
Foolin' is alvast een erg fijn nummer, en wat lijkt haar stem op die van Amy!
Heel erg benieuwd naar dit album, ik ga het in het weekend maar eens beluisteren.

avatar van Gloeilamp
Ik ben erg onder de indruk van deze plaat.
Alles is lekker geproduceerd en Dionne heeft gewoon een prachtige stem!

MrMusic
Ik kan deze knappe dame veel meer waarderen dan Winehouse.Mooie nummers die niet in z'n geheel depri overkomen.En wat optimistischer geluid.En een geweldige stem heeft ze ook nog.