Boris - Rely on Me (2004)

Pop / Soul
Label: BMG

1. When You Think of Me (3:46)
  2. One Girl (4:02)
  3. Special (3:47)
  4. Rely on Me (4:25)
  5. Wasting Time (3:35)
  6. Places to Kiss You (2:57)
  7. Twisted (5:06)
  8. Take Me to Heaven (3:55)
  9. Cordelia (4:12)
  10. M.S.G. (3:59)
  11. Why Are People Running (4:30)
  12. For All We Know (4:31)
Goeie nummers (Rely On Me, MSG, Why Are People Running?) afgewisseld door wat mindere. Toch een goede eerste album (niet Idols-logisch) van in mijn ogen een van de beste zangers van t land.

ricky2612
ik moet zeggen dat ik dit album voor een idols-kandidaat behoorlijk aardig vind. Persoontje zelf vind ik nix, maar er staan paar zeer goede nummers op (absolute toppers vind ik Cordelia en Wasting Time)

2,5 *

rodneyVL
Een heel sfeervol en absoluut soulful album van een wat voorzichtig en wat pretentieus, schuchter persoon. Aangezien Boris niet geheel zijn eigen nummers schrijft, heb ik vooral lof voor de songwriters; sterke composities!

avatar van dynamo d
1,0
Boris heeft een zeer goede stem, maar de nummers kunnen mij niet zo boeien.

avatar van Reijersen
Gewoon een erg lekker album die mij toch wel verrast heeft. Het is geen topper, maar gewoon zo'n album dat lekker wegluistert. Mijn favorieten zijn: Twisted, Cordelia en Wasting Time.

Bob Cremers
When You Think Of Me een mooi nummer.

is er al wat meer bekend over zijn 2e album?

avatar van judgepaddy
HAHAHAHAHA

Mojo Pin
Hopelijk neemt ie er de tijd voor, want volgens mij heeft deze gast wel mogelijkheden. En dat voor een Idols-kandidaat.

avatar van jowietje
Ik mag die arrogante kwal niet

Boris is even in de styling geweest... Zn haar is een stuk korter en hij heeft een baardje..
Hij heeft ook een nieuwe single en in de clip herkende ik hem eerst niet eens totdat hij begon te zingen.
Liedje vind ik trouwens niet leuk..

Mojo Pin
Hij heeft overduidelijk talent en dat nieuwe nummer van hem is eigenlijk zo slecht nog niet. Klonk nogal Jamiroquai-achtig, maar dat soort nummers liggen hem volgens mij wel.

avatar van nevyn
Goed, deze gast heeft wel potentie. Het viel me mee. Hij heeft inderdaad meer in zijn mars dan de gemiddelde Idols-kandidaat. Die restyle is trouwens wel fout

avatar van John Doe
Mojo Pin schreef:
Mooie productie zit daaronder zeg, kon bijna niet geloven dat het Boris was. Misschien wel een kleine internationale doorbraak voor hem hiermee en z'n aankomende album Holy Pleasure. Het enige minpunt is het overvloedige gejank.

Dat nummer is gewoon compleet gejat van Camp Lo's Luchini. Dus als het mooi geproduceerd is, komt de eer hen toe, niet Boris.

avatar van John Doe
Ok. Nou je het zegt had ik het commentaar over Boris single bij Camp Lo's album een paar weken geleden al gelezen. Dat nummer maar eens opzoeken dan.

Relax
herman schreef:

Ah ik wist wel dat die beat gejat was, allang natuurlijk, maar ik was ff de naam kwijt van Camp Lo

avatar van Discoverme
Mensen, mensen, mensen gaan we nu complimenten uitbrengen voor Camp Lo??? Ehh..hebben zij het zoals gebruikelijk in de hip-hop/rap wereld misschien ook niet gejat, (laten we het hergebruiken klinkt vriendelijker) ..het antwoord trouwens is JA!

Dynasty - Adventures in the land of music...

Die mogen we bedanken en complimenteren, daarna Camp Lo, Angie Stone- Lover's Ghetto, Terri Walker- This is my time ..enz enz... Zij komen er mee weg (omdat het gros niet luistert naar hen) en Boris wordt wel gedraaid en krijgt meteen de volle lading.

Dit album trouwens is erg goed. MSG, Places to kiss you en One Girl zijn lekkere uptempo nummers, Rely on me is lekker apart..en ik moet zeggen dat ik Twisted beter vind dan het origineel (ja, want ook deze is...hergebruikt) net als When you think of me...de county-versie is eigenlijk toch ook best lekker, maar de radio versie van Boris ook, daar zitten lekkere blazers bij, wat bij de albumversie ontbreekt.

En ook de cover (daar is ie weer) Cordelia is mooi..
Het piano-loopje van Wasting Time is ook erg lekker

Vindt dit wel 1 van de meest talentvolle winnaar van Idols, echt zijn eigen style en heeft een erg lekkere stem. Dat er op dit album nogal veel nummers gecovered zijn, komt waarschijnlijk ook doordat er nadat de winnaar bekend is gemaakt, er al heel snel een album achteraan moet, en dan heb je natuurlijk weinig tijd om zelf nummers te schrijven enz. . Op zijn nieuwe album heeft hij (volgens mij!) veel meer nummers zelf geschreven, want als je naar z'n site ging (www.borismusic.nl als ik het me goed herinner), zag je dat hij daar altijd bezig was met nummers schrijven.

Nog even over z'n album, vindt het een erg goed album, en ik zal zeker z'n nieuwe ook kopen. Beste nummers: When You Think Of Me, One Girl, Rely On Me, Cordelia, M.S.G., Why Are People Running en For All We Know, maar ook de rest is leuk!

avatar van catdog
Een onderhoudend album.
Dit album heeft geen echte uitschieters maar dit album is zeker van een hoger niveau dan het gemiddelde idols album.
Sommige nummers zijn een beetje standaard (Special, Twisted) en sommige nummers zijn weer wat over de top. (Places To Kiss You, Take Me To Heaven)
Hoe goed Boris de platen ook zingt, de platen blijven geen één moment bij me hangen.

Je kan wel duidelijk horen welke platen dan toch de uitschieters zijn en dit album dan toch zijn 3.5 laat verdienen en dat zijn:

* When You Think Of Me
* Rely On Me
* Cordelia
* Why Are People Running
* For All We Know

Eigenlijk had ik een 3.0 willen geven maar mede dankzij de vocalen van Boris en dankzij het betere niveau dan de andere Idols albums geef ik een 3.5

avatar van Chuck Taylor
Reijersen schreef:
Mijn favorieten zijn: Twisted, Cordelia en Wasting Time.

Ik kom er net achter dat Cordelia een cover is van Daniel Lemma's versie. Dit was ook altijd mijn favoriete nummer van dit album. Erg leuk dus!

avatar van FunkStar
Lekker debuut album van onze winnende Idols ster, Boris!
De singles When You Think Of Me, MSG en Cordelia staan erop en die klinken erg lekker. De album nummers luisteren ook lekker weg.

avatar van evert-jan
0,5
Wat een zeldzaam saai album voor iemand die wel kan zingen en beschikt over het nodige talent.
Vergeet deze mis stap, en kom alsjeblieft met iets beters!
Slaapverwekkend dit geneuzel!