NOFX - 45 Or 46 Songs That Weren't Good Enough to Go on Our Other Records (2002)

Punk
Label: Fat Wreck Chords

1. Pims and Hookers (2:15)
  2. All of Me (2:07)
  3. We Threw Gasoline on Fire (2:45)
  4. Drugs Are Good (2:20)
  5. Lower (2:48)
  6. Foaming (0:52)
  7. Electricity (2:07)
  8. Lazy (3:04)
  9. The Plan (3:01)
  10. Timmy the Turtle (1:41)
  11. Punk Song (0:50)
  12. See Her Pee (0:32)
  13. Cyclone 8 Bathouse (1:39)
  14. Last Caress (1:32)
  15. Bath of Least Resistance (1:48)
  16. We Ain't Shit (3:07)
  17. San Francisco Fat (2:45)
  18. Vincent (3:24)
  19. Pump Up the Valuum (1:48)
  20. Pods and Gods (2:59)
  21. Eat the Meek [Dub Mix] (3:35)
  22. (Bonus Track) (1:42)
  23. Fun Things to Fuck (1:07)
  24. Juice Herd (0:23)
  25. Three on Speed (1:22)
  26. New Happy Birthday Song (0:46)
  27. Talkin' Bout Yo Mama (0:34)
  28. Party Enema (1:32)
  29. Can't Get the Sting Out (1:10)
  30. Go to Worm Wasted (1:03)
  31. Fuck the Kids (Revisited) (0:36)
  32. Whoa on the Whoas (0:44)
  33. Puke on Cops (1:02)
  34. I Gotta Pee (0:34)
  35. Totally Fucked (2:12)
  36. Fuck the Kids (0:10)
  37. Fuck the Kids II (0:07)
  38. I'm Telling Tim (1:09)
  39. Reagan Sucks (1:27)
  40. Poser (0:34)
  41. My Name's Bud (0:57)
  42. Two on Glue (1:11)
  43. Please Stop Fucking My Mum (0:58)
  44. Murder the Government (0:44)
  45. Stranger Than Fishing (0:54)
  46. Eric Melvin Vs Pcp (0:37)
  47. Always Hate Hippies (0:52)
Deze dubbelaar telt enkele zeer goede nummers, die toch wel vrij recent klinken. De fans van het oude werk blijven (gelukkig genoeg) waarschijnlijk op hun honger zitten doordat Fat Mike er niet zo vaak naast zit... Een reden waarom ik het oudere werk niet zo leuk vind: Fat Mike's stem klinkt zo onvast en hij zingt volgens mij soms wel bewust naast de toon... De cd heeft zo z'n goede en mindere momenten... 3,5*

PS: het zijn dus songs die ze van bij het begin af enkel op plaat of als extra tracks op singles hebben aangeboden...

avatar van Paalhaas
De titel is in ieder geval veelbelovend!

Leuk dat ze in alle drukte en haast ook de tijd hebben genomen om het precieze aantal nummers te tellen .

Nu ik erover nadenk, breekt dit album trouwens het record van album met de meeste nummers dat ik ken (een album met 75 titelloze tracks van precies 1 minuut niet meegeteld). Maar anderzijds is 'Double nickels on the dime' van de Minutemen wél een echt album en dit een verzameling B-kantjes en andere zooi...

avatar van gameg
ik ben super fan van NoFX!!! maar jemig hoe moet je hier naar luisteren veel te veel nummers onder de 1 minuut op 1 album zelfs voor nofx is dat vaag

avatar van gameg
okee ik heb het album nu toch gedownload en geweldig om op te zetten als je denkt dat een nummer is geweest zie je dat je al weer 15 tracks verder bent
leuke nummers zijn "last carres" " Three on speed" en "electricity" electricity vind ik trouwens een van de beste nummers van nofx vaag dat het op zo'n verzamelaar terecht komt

naja een 5 wow een 5 jah een 5 XD

Een verzameling B-sides en onuitgebrachte meuk op cd 1, en 'Surfer ep' en 'Fuck the kids ep' op cd 2.

Conclusie: NOFX moet vaker besluiten om gewoon een studio in te duiken, de meest beroerde nummers denkbaar op te nemen, en er mee weg te komen. CD2 klinkt namelijk toffer dan al hun recente albums.

avatar van Arno
gameg schreef:

Het is dan ook een cover, van OMD om precies te zijn.

avatar van Arno
Tja, 't is iets apart natuurlijk, een verzamelaar als deze. Die titel alleen al, schitterend Ook muzikaal mag het er best zijn. NOFX is dan ook een van mijn favoriete punkgroepen. Deze kan weliswaar niet op tegen pakweg The Decline of Pump Up the Valuum, maar het is wel zeer aangenaam als 'tussendoortje'.
Disc 2, daar vlieg je over (25 nummers in 22 minuten, dat zegt genoeg), disc 1 bevat de 'langere' nummers. Zoals ik al zei is Electricity een OMD-cover. Grappig om die zo bekende synthesizermelodie plots te horen op punkgitaar.
Voorlopig nog geen stem voor deze dubbelaar, eerst nog een paar keer meer beluisteren.

avatar van lowieke
30. Go to worm wasted ????

haha moet zijn 'Go to work wasted' ...

verder geniaal album....nofx zal altijd in mijn hart blijven

helemaal mee eens. dit is het enige dat nog leuk vind van NOFX. de band gaat een beetje vervelen na een tijd