Origin - Entity (2011)

Label: Nuclear Blast

1. Expulsion of Fury (2:50)
  2. Purgatory (1:25)
  3. Conceiving Death (4:00)
  4. Swarm (2:15)
  5. Saliga (6:52)
  6. The Decent (1:31)
  7. Fornever (2:09)
  8. Committed (1:56)
  9. Banishing Illusion (1:41)
  10. Consequence of Solution (7:09)
  11. Evolution of Extinction (4:43)
avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Ik wil deze horen, verdomme. Lek dan toch.

avatar van Sith Lord
Wat een wereldplaat! Death Metal van het allerhoogste niveau. Doet me erg aan Nile denken, maar dan bruter. Voorlopig 4,5 sterren, maar ik denk dat dit naar de volle 5 zal stijgen nadat ik het album iets vaker heb beluisterd.

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
Harde plaat. Nu nog zien of het wat blijft hangen.

avatar van andnino
Damn, dit klinkt echt ernstig goed. Te laat gehoord voor de jaarlijst, zal ik maar zeggen. Maar dat is nooit te laat om ervan te genieten.

avatar van andnino
Al met al een goede plaat van Origin. Minder dan Antithesis, vooral doordat er minder en minder goede songs op staan. Qua techniek gaat men hier wel een stapje verder, maar goed; daar moet je maar net van houden. Het goede van Antithesis vond ik de songwriting, die steekt hier slechts af en toe de kop op. Maar strak en bruut is het hoe dan ook.