The Tragically Hip - In Between Evolution (2004)

Canada
Label: Zoe

1. Heaven Is a Better Place Today (2:58)
  2. Summer's Killing Us (3:31)
  3. Gus the Polar Bear from Central Park (4:10)
  4. Vaccination Scar (2:58)
  5. It Can't Be Nashville Every Night (2:56)
  6. If New Orleans Is Beat (3:19)
  7. You Are Everywhere (3:36)
  8. As Makeshift as We Are (3:16)
  9. Mean Streak (4:13)
  10. The Heat of the Melt (2:38)
  11. One Night in Copenhagen (2:22)
  12. Are We Family (4:35)
  13. Goodnight Josephine (3:26)
Ik vind het een hele fijne cd, van een sterke Canadese band, die het helaas al te lang nalaat om te gaan touren door Europa.

avatar van c-moon
The Hip is een band die ik al lang volg, telkens er een nieuwe release komt koop ik die blindelings, zelden is dat een teleurstelling. Maar "In Between Evolution" is toch de eerste Hip-cd die me eigenlijk wat tegenvalt en niet echt raken kan... er staan nochthans wel wat goede nummers op hoor, maar ergens klkt het niet met mij en dit album..

Ja het wordt nog eens tijd dat ze naar de benelux komen.. ze touren nochthans meestal ook in Nederland en Vlaanderen... maar dat is nu al geleden van de "In Violet Light" tour...

avatar van Tompie
Ik heb slechts enkele nummers gehoord uit deze plaat van één van mijn favoriete groepen, en vooral 'Are we family' ontroerde me sterk. Schitterend nummer!

Wel een beetje jammer dat het nummer hier verkeerdelijk als 'We are family' aangegeven staat .

avatar van lebowski
Tompie schreef:

Let op de corrigeer-tab rechtsboven, in een paar seconden gepiept

avatar van Tompie
Ah, ok, ben nog een leek hier Merci voor de info!

avatar van lebowski
Tompie schreef:
Ah, ok, ben nog een leek hier Merci voor de info!

Het is inmiddels gebeurd

beaster1256
jawadde , deze ken ik niet , zal er eens voor gaan kijken wat heb verder alles van the hip

is hij echt de zwakste ???

avatar van Twinpeaks
Toch weer een stapje terug tov In Violet Light.Sommige nummers lijken niet af.Wel een heerlijke opener en Gus is een heerlijk liedje waarin Downie zich weer van zijn raarste kant mag laten zien.Voor de rest iets teveel vullertjes en dat ben ik niet gewend van The Hip

inzekerezin
Een mindere Hip-CD. Wat niet wil zeggen dat dit een slechte CD is, wat The Hip op een slechte dag is nog altijd beter dan 99% van de alternatieven. Sommige nummers lijken echter te veel op elkaar, vind ik. 'Gus', 'The Heart Of The Melt' (omdat'ie zo aanstekelijk is) en de afsluiter vind ik zeker bovengemiddeld.

inzekerezin
Bijna twee jaar later ben ik bezig met het (indien nodig) herwaarderen van The Hip-albums. Ik ben te streng geweest, ik waardeer bij deze dit album op naar 4 sterren. Ik blijf erbij dat sommige nummers veel op elkaar lijken, maar ik kan het prima verdragen. Ook de nummers die me eerst weinig deden, zijn door de tijd beter geworden, zo lijkt het althans. Ruime voldoende.