De Mens - De Mens (1992)

Belgiƫ
Label: Play That Beat!

1. Dit Is Mijn Huis (2:53)
  2. Vrijheid Die Niet Eenzaam Is (2:21)
  3. Jeroen Brouwers (Schrijft een Boek) (3:06)
  4. Almaar Meer (4:07)
  5. Je Wordt Er Zo Moe Van (4:30)
  6. Irene (3:17)
  7. Een Kwestie van Techniek (3:42)
  8. We Komen Goed (3:03)
  9. Kan het Nu? (3:19)
  10. Denk aan Mij (2:57)
  11. Is het Dan Alleen (5:08)
  12. Maria Zegt (2:46)
Jeroen Brouwers schrijft een boek en die weet hoe dat moet...

Frank Verlinden schrijft een plaat en die weet ook hoe het moet ! Heel mooi

avatar van jellorum
De eerste en mooiste plaat van De Mens. Met nummers als Dit Is Mijn Huis, Jeroen Brouwers, Kwestie van Techniek en natuurlijk Irene kan dit toch niet meer stuk? Irene zou ook wel passen in mijn top 10 Nederlandstalige nummers.

Harald
Is dit niet een vlaamse band?

avatar van jellorum
Ja hoor maar ze zingen toch in het Nederlands?

avatar van dreambrotherjb
Frank Vander Linden is een held!

avatar van Film Pegasus
Nederlandstalige rockmuziek begin jaren '90 was geen evidentie. Je had De Kreuners met hun meezingers en de diverse eigen stijl van Raymond van het Groenewoud als grote namen. Dan kwamen Gorki en Noordkaap die lieten zien dat je ook alternatieve muziek kon maken in je eigen taal. En met De Mens werden ze de Grote Drie van de Nederlandstalige rock. De Mens heeft heerlijke teksten dat meteen in hun debuutalbum te horen is. Teksten die iets te vertellen hebben, maar ook spelen met taal. De tekst wordt belangrijk en zit daarmee op de lijn van kleinkunst. Alleen is de folkgitaar een band met elektrische gitaar, bas, keyboard en drum. Een solide album dat niet als een demo klinkt maar er meteen staat. Heerlijke muziek!