Aimee Mann - The Forgotten Arm (2005)

Label: SuperEgo

1. Dear John (3:07)
  2. King of the Jailhouse (5:19)
  3. Goodbye Caroline (3:53)
  4. Going Through the Motions (2:57)
  5. I Can't Get My Head Around It (3:37)
  6. She Really Wants You (3:26)
  7. Video (3:35)
  8. Little Bombs (3:49)
  9. That's How I Knew This Story Would Break My Heart (4:19)
  10. I Can't Help You Anymore (4:52)
  11. I Was Thinking I Could Clean Up for Christmas (4:23)
  12. Beautiful (3:48)
Gisteren pas achter gekomen dat in mei haar nieuwe cd verschijnt, (hopelijk doet ze dan gelijk een toer door Europa, er staan nog geen data op haar site).
Dit is een concept-album. Kan heel goed werken, maar vind het wel een vreemd idee.
Op haar live-dvd stonden King of the Jailhouse en Going through the motions al. Beloofde veel goeds.

Ze komt op 6 juli naar Paradiso. Heb haar nog nooit live gezien, dus ik kijk met spanning uit...

Speelt ze met band of akoestisch?

Stond er niet bij. Leukste zou akoestisch zijn. Maar de nieuwe plaat is dat niet, dus ik vermoed met band.

Ik zal het wel in mijn upcoming-profiel zetten, lijkt me op zich wel leuk om heen te gaan.

avatar van titan
titan (crew)
Je hebt van die artiesten die blijkbaar maar geen slecht album kunnen maken en Aimee Mann is wat mij betreft daar eentje van. Dit nieuwe album klinkt weer buitengewoon smaakvol en verzorgd met als slagroom op de taart natuurlijk de fraaie en melancholieke stem van Aimee.

Laat je overigens niet afschrikken door het feit dat dit een conceptalbum is, want daar merk je (als je niet zo op de teksten let) eigenlijk niets van.

avatar van Gladius
1 van de meest onderschatte singer-songwriters vind ik. prachtig album!

avatar van bertus99
na Lost in space en Bachelor vind ik The forgotten arm toch wat tegenvallen. De eerste twee hebben een speciaal gevoel wat deze toch mist. Het is niet slecht en Little bombs en King of the jailhouse zijn echte mooie Aimee Mannsongs. Maar over het geheel genomen is het wat vlak en irriteert de gitaar ook nogal. Teveel nummer zijn ook in eenzelfde langzaam tempo wat de cd traag maakt. 3 sterren daarom, terwijl de eerdergenoemde toch op 4 mogen rekenen, van mij

Thijssie024
Leuk thema album met veel aanstekelijke liedjes, maar deze klinkt wat meer "oppervlakkig" dan haar andere albums (om die term bij Mann te gebruiken klopt eigenlijjk ook niet, maarja) Schitterend artwork trouwens!

Zoals Lost in Space en juweel. Ik ga mezelf niet herhalen, over alle nummers. Alles klopt gewoon! Ook zoiets geks: Aimee gaat nooit vervelen. En haar motto blijft: een goeie melodie, lekkere basic begeleiding (w geen toeter en bellen) gewoon lekkere strakke rock. Bij deze zoals bij Lost In Space een leuk stripboekje (Kan verdomd leuk tekenen) Een must!!!! Mijn favo nummer Beautifull