Pete & the Pirates - One Thousand Pictures (2011)

Label: Stolen

11. Things That Go Bump
  12. Reprise
  13. Half Moon Street
Nog geen berichten hier?

Fijn plaatje hoor. Niet direct zo pakkend als het vorige album, maar na een aantal luisterbeurten minstens zo lekker.

Ik ken hun eersteling, Little Death, nog niet maar gezien de beschrijvingen die ik lees, moet die nog meer lijken op iets van Supergrass. Dat bandje had ook zo'n jongehonden mentaliteit en klonk fris & fruitig, zonder zanikend Brits ondertoontje. Gewoon erg leuk en goed in elkaar stekend.

avatar van Masimo
Leuk!

Ja, dit is muziek die je gewoon 'leuk' kan noemen. Cold Black Kitty, United en Half Moon Street zijn favorieten, op dit moment (want dat kan altijd veranderen natuurlijk).

Tja..

Gewoon leuk. Punt.

avatar van LittleBox
Fijne plaat en goede kanshebber voor de eindejaarslijst!

Wat een hoop lekkere catchy 'zonder poespas' songs staan er op deze plaat! Waarbij de beide Petes cum suis zich hier en daar van een heel klein Pixievleugje Franck Black bedienen (luister voor een dergelijk miniscuul vleugje naar Blood Gets Thin).

Na de eerste luisterbeurt sprong het nieuwe album er voor mij niet helemaal uit (zeker na al het 'lekkers' dat dit jaar al is verschenen). Maar naar de tweede, derde en vierde beurt moet ik me inderdaad aansluiten bij het voorgaande: meer dan een hand vol 'fijne songs op deze plaat'. Vandaar dat ik 'm de laatste twee weken regelmatig aan mijn gehoor voorbij laat komen!

Een dikke drie en half voor de constante kwaliteit en de vermakelijke songs (want iets vernieuwends ter berde brengen is natuurlijk heel wat anders!)

.......

Dat maakt naar boven afgerond dus toch maar (een krappe) vier sterren!

avatar van handeman
Blood gets thin komt toch lekker uit de spekers knallen zal ik mar zeggu!. Ga zeker kijken in Rotown .

avatar van Gewoon Pim
leuke cd, vooral United!!

avatar van Linius
Heerlijke plaat weer van deze jongens. Klinkt iets volwassener dan voorganger Little Death. Iets diverser dan de recht toe, recht aan pop/gitaar nummers van dat album. Dat maakt ze naar mijn mening nog iets sterker. Kanshebber voor mijn top twintig aan het eind van het jaar.

Fijn album en een goede reden om vanavond Rotown te bezoeken! "Zwaarder" en serieuzer dan de voorganger maar daardoor ook meer pakkend.

avatar van OscarWilde
Heel aangename plaat. Enkele echt sterke nummers, niet in het minst het laatste nummer

avatar van Linius
Bah. Ze zijn uit elkaar lees ik net. Ik had graag meer werk van deze band gezien

Telamon
Voor de liefhebbers: ze zijn officieel niet uit elkaar. Drie bandleden zijn wel muziek gaan maken onder de naam Teleman en hebben een aantal aardige songs uitgebracht: Christina en Steam Train Girl

Oja, ze treden veel op komende zomer, met name op festivals. En als support act van Suede!!