Franz Ferdinand - Covers E.P. (2011)

Label: Domino

1. Live Alone

met Debbie Harry

2. Stephin Merritt - Dream Again
  3. LCD Soundsystem - Live Alone
  4. ESG - What She Came For
  5. Peaches - Turn It On
Als er iets nieuws is van Franz Ferdinand dan ben ik gelijk wakker. Het blijkt helaas een covers E.P. te zijn. Hoewel? De heren doen zelf alleen mee op track 1, met als zangeres Debby Harry. En dat werkt wonderwel: een leuke eightiesversie van Live Alone is het resultaat.
Dan staat LCD Soundsystem er ook bij, voor een typische LCD versie van ditzelfde Live Alone. En verbazingwekkend is het niet te noemen: dit is (natuurlijk) sterk gedaan. Mooi hoor!
De electrorock versie van Turn It On van Peaches is echt lekker, terwijl de uitvoeringen van Stephen Merritt en ESG niet echt speciaal zijn. Toch alles bij elkaar een heel aardig E.P.'tje.