Zoé - Música de Fondo (2011)

Alternatieve titel: Unplugged on MTV

Mexico
Label: EMI

1. Sombras (4:11)
  2. Soñé (3:45)
  3. Últimos Días (3:51)
  4. No Me Destruyas (3:43)
  5. Labios Rotos (4:02)
  12. Luna (4:39)
  13. Nada (4:43)
  14. Nunca (5:20)
avatar van dynamo d
Ik was onlangs in Mexico en hoorde een steengoed nummer op MTV aldaar maar kon de naam van nummer en band helaas niet zien. Jammer want dikke kans dat ik het niet weer zou horen totdat ik ergens wat koffie ging drinken. Ik hoorde het weer en vroeg mijn collega om te vragen (want spreek zelf geen Spaans) hoe dit liedje heette. Het antwoord was: Labios Rotos van Zoé. Daarna moest en zou ik het album van Zoé waar Labios Rotos op stond kopen voordat ik terug naar Nederland zou gaan. Het bleek op Música de Fondo (Unplugged MTV) te staan. Het was dus ook nog eens live gezongen en gespeeld.
Ik ben inmiddels al weer terug in Nederland en luister regelmatig naar dit geweldige album. Er zit ook nog een dvd-video in 5.1 surround sound bij. Helemaal super. Zoé is een erg originele band. Zo wordt op het nummer Dead een vogelkooi (zonder vogel erin) bij het drummen gebruikt en in het schitterende Nunca wordt een type machine gebruikt. Andere goede nummers zijn Últimos Días, Veneno, Infinito en Luna. En dat klinkt allemaal steengoed.
Kortom, houd je van rock- en popmuziek met een ander tintje dan gebruikelijk dan kan ik Zoé zeer aanbevelen.

avatar van Raspoetin
Mexico heeft veel te bieden aan pop/rockbandjes. Jammer dat weinig buiten de landsgrenzen bekend is. Zoé is op het moment de meest gedraaide rockband van Mexicaanse bodem.