Thurston Moore - Demolished Thoughts (2011)

Rock / Folk
Label: Matador

1. Benediction (5:15)
  2. Illuminine (4:02)
  3. Circulation (4:10)
  4. Blood Never Lies (5:07)
  5. Orchard Street (6:56)
  6. In Silver Rain with a Paper Key (5:43)
  7. Mina Loy (4:02)
  8. Space (6:39)
  9. January (4:49)
avatar van Lost
Verplichte aanschaf... Ik hoop op een even goeie dan de vorige...

Op Matador? Rock plaat dan zeker, geen noise.... hmmm.

avatar van Wickerman
Hier in zijn volledigheid te luisteren. Klinkt goed.

meh, muziek voor een bakje thee. Daar hebben we niets aan.

Als Thurston thee muziek wil maken lijkt me dat absoluut geen probleem, wat moet die nog bewijzen na al dat eruptieprachts dat die met SY heeft laten horen op de plaat en on stage.
Vind het heerlijk dit ingetogen werk, kwam vanmiddag bij Plato Utreg en de lieve verkoopster had die opgezet, ik herkende het direct en nam 2 plakken blauw vinyl mee.
Ook de vorige picture disc van Thurston vond ik al erg mooi, deze schijnt dezelfde kant op te gaan en oogt nog wat rustiger met violen erbij en why fucking not?
Doet me heel sterk denken aan wat David Pajo na Slint en de eerste platen van Papa M / M deed, juist folky songs maken en dat vond ik ook voor het meerendeel geweldig.
Oordeel volgt nog binnenkort.

avatar van itchy
Aardige nummers, maar veel te netjesen bedaard dit. Het lijken wel outtakes van Trees Outside The Academy die te saai waren voor die plaat. Thurston was altijd de eeuwige puber, maar hier klinkt hij in één klap oud. Het zij hem vergeven, de held

khonnor
dit is niet meer of minder dan een prachtplaat waarop thurston moore eindelijk zijn fascinatie voor de grootse folktraditie eer aandoet. heerlijke strijkersarrangementen, fijn gitaarspel en die zachtjes gefluisterde, oh zo typische volcals van de heer moore verdienen niet minder dan 5 sterretjes en een klassiekertje in my book.

PS stiekem ook beter dan de hype plaat van het jaar van josh t pearson vanwege iets minder zwaarwichtig en beter uitgebalanceerd

PS2 de LP versie komt op blauw vinyl... mooie aanvulling op mn roze evol, mn paarse sister en mn oranje bad moon rising van sonic youth

avatar van Near
Gisteren schitterde Thurston Moore in de AB. Maar hoe kon dat ook anders, met zo'n dijk van een plaat.. Doet me bij vlagen wat denken aan het sfeertje dat Van Morrison schept op 'Astral Weeks'.

Voorlopig mijn topfavoriet voor het eindlijstje van 2011.

Shite, live dus gemist. Ik mis zoveel concerten (Deerhunter, PJ, Thurston dus), terug tot de plaat.
Eigenlijk stiekem had ik op zo'n plaat gehoopt, al sinds EVOL hangt bij hem zo iets in de lucht, zeg maar begonnen bij Tom Violence, gestript als folk traditional en dan een stringetje hier en daar, soms wat disonants tussendoor. Prachtige plaat, fantastische hoes ook, koop dus de lp is altijd mooier zowel qua sound als artwork.
Wat moet je met de Fleet Foxes als je zo'n artiest hebt?
Dank je wel Thurston (en Beck voor de hulp want liedjes schrijven kan Mr Hansen)

Het was wel even wennen om de stem van Thurston Moore terug te horen in nummers die ook door Beck zelf hadden kunnen worden opgenomen. Het was echt even wennen en eigenlijk slaat dat nergens op want dit stemgeluid past juist perfect bij dit soort fluisterende nummers met prachtige strijkersarrangementen.

Hoe dan ook duurde die verwarring niet lang want het kost maar weinig tijd om ondergedompeld te worden in dit warme bad.

Mooie verrassing als je het mij vraagt.

avatar van The Scientist
itchy schreef:

Vond Trees... geweldig, maar heb gen woord toe te voegen aan itchy wat betreft deze plaat.

Sietse
Misschien een leuke voor al de mensen die dit maar te soft vinden: Thurston Moore & Graham Moore - Split (2007)

servaas
Sonic Youth ... unplugged.

Thurston die Beck in de arm nam als producer. En het resultaat ligt ergens tussen Beck's Sea Change en Sonic Youth's Rather Ripped. Ik herken zelfs een paar Nick Drake viooltjes. Mooi sereen allemaal !

En dat is natuurlijk ook een voordeel: als je in slaap dreigt te vallen schudt Sonic Youth je wel weer wakker.

Misschien had ie iets korter gekund, but It's only rock and roll, but I like it !!!

Sietse
Gisteren veel van de nummers op deze plaat live voorbij horen komen en moet zeggen dat het ook live zeer goed uit pakt.
En natuurlijk leuk om Thurston Moore helemaal los te zien gaan op akoestische gitaar... (zelfs dan krijg nog een aantal minuten fijne feedback van de meneer)

avatar van scabiosa
Toffe plaat en redelijk briljant optreden in de vooruit maandag!

Sietse
knap dat ie maandag in Vooruit te Gent stond? Want staat me bij dat ik hem maandag in Amsterdam aan het bekijken was.

avatar van Jazper
Dat was een lookalike.

Sietse
Ahh ok, dat zal het zijn geweest...

avatar van dynamo d
Dit klinkt erg goed en je hoort ook wel wat invloed van Beck, die het album produceerde en ook meespeelt. Moet dit album maar eens snel aanschaffen.

avatar van vanson
Prachtig album met liedjes die met elke draaibeurt steeds meer aankruipen tegen de sonische uitbarstingen van Thurston Moore's 'hobby bandje'...

Kan me goed voorstellen dat het een bevrijding was om na de perikelen rond de scheiding van Kim even iets anders te doen.

Ik neig ernaar om dit een nu al vergeten klassieker te noemen, misschien zelfs de afsluiting van een carriere vol pionierswerk en grensverleggende Sonic Youth albums. Als Thurston Moore na dit album nooit meer iets zou opnemen, zou ik er vrede mee hebben.

woordenaar
Dit blijft toch een prachtplaat

avatar van davevr
Deze heeft zich rustig een weg naar de top van mijn rotatielijst gebaand, en hij is het dubbel en dik waard. Is het een Daydream Nation : nee. Maar hoeft dat? Moet dat? Nee hoor, hij is gewoon een denderende plaat. De teksten ook, je weet wat zijn taak in SY was : Melodieën, en die zijn er genoeg. Laat KIm Gordon maar de noisevlam brandend houden...

davevr schreef:
Laat KIm Gordon maar de noisevlam brandend houden...

En dat doet ze met verve

(al kan Thurston Moore gelukkig ook nog steeds wat van)

avatar van davevr
En dat doet ze met verve

Ik heb haar onlangs live gehoord en het was inderdaad met verve....