Bush - Deconstructed (1997)

Label: Interscope

1. Everything Zen [The Lhasa Fever Mix] (4:14)
  2. Mouth [The Stingray Mix] (5:58)
  3. Swallowed [Goldie / Toasted Both Sides Please Mix] (5:49)
  4. Synapse [Philip Steir / My Ghost in the Bush of Life Mix] (6:29)
  5. History [Dub Pistols Mix] (5:44)
  6. Personal Holloway [Fabio Paras / Soundclash Republic Mix] (6:21)
  7. Bonedriven [Mekon / Beat Me Clever Mix] (5:16)
  8. Insect Kin [Jack Dangers / Drum and Bees Mix] (7:04)
  9. Comedown [Lunatic Calm Mix] (6:37)
  10. Everything Zen [Derek Delarge Mix] (7:16)
  11. In a Lonely Place [Tricky Mix] (6:01)
Feeder
Het is niet altijd huilen met de pet op maar geef mij toch maar de originele versies van de songs

avatar van marcel2
1,0
Tricky's remix van Swallowed gaat wel. De rest had beter bij bij origineel kunnen blijven.

avatar van Ducoz
Dit lijkt me inderdaad niets, maar voor de zekerheid toch maar kopen als ik hem tegen kom!

avatar van Ducoz
Ik prefereer ook de originele versies van deze nummers, maar toch is het niet zo bar slecht als hier wordt gesuggereerd. Ik vind het toch wel leuk klinken, en het geeft wat verfrissing.

avatar van Shelter
ik vind dit best cool eigenlijk. Ben zeker een fan van de originele tracks, maar dit is toch best tof.
Klinkt een beetje als Bush meets (hed)pe.

Nou beste Shelter, ik vind dit een wangedrocht van jewelste. De reguliere Bush-albums hebben hun houdbaarheidsdatum reeds lang overschreden maar deze spetterpoepplaat spant de kroon. Ongeïnspireerde kutzooi, dat is het.

Kijk, je kan dit nu als een persoonlijke aanval zien. Dat is allesbehalve de bedoeling. Ik draag hier ook geen vermeende objectiviteit uit, ieder diertje zijn pleziertje. Er zijn echter weinig albums die zo'n intense weerzin hebben weten opwekken bij onze teerbeminde Franck Maudit.

Laten we wel wezen, zo'n 18 jaar terug (wilde gok) was ik grote fan van Bush (de band, niet de president en ook niet zijn zoon-president). Maar ook toen kon ik weinig met deze opzichtige poging buiten de lijntjes te kleuren. Dat is net de kern van de zaak, buiten de lijntjes kleuren is pas charmant wanneer het kind in kwestie alles gegeven heeft om een perfecte tekening af te leveren. En ze waren potvolkoffie nog niet in staat om met hun regulier werk de perfectie te benaderen (los van het idee of die al dan niet bestaat).

Dit is een persiflage van een persiflage. Een afspiegeling van een afspiegeling, zoals Plato het -grosso modo- 2400 jaar terug formuleerde. Al heeft Plato het uiteraard over koenst tout court.

Nogmaals, geniet ervan mijn beste. Liefst met volle teugen.
Ik had gewoon even de opkikker van roemloos gebash nodig.

Dikke knuffel.

avatar van Shelter
ok lol.
Ik zzou (hed)pe nooit gaan luisteren dan...tip van mij