Gerard Joling - Gewoon Gerard (2011)

Label: NRGY

1. Ik Kan Er Weer Tegen (3:58)
  2. Zonder (4:48)
  3. Hou Je Morgen Nog Steeds van Mij (4:06)
  4. De Stilte (Patty’s Song) (4:12)
  5. Er Hangt Liefde in de Lucht (3:35)
  6. Liefde (4:05)

met Willy Alberti

7. Je Ogen Hebben Geen Geheimen (2:47)
  8. Dat Ben Jij (3:31)
  9. Casino (Of Je Wint of Verliest) (3:16)
  10. Ik Wil Leven (4:01)
  11. Draai Je Om (3:29)
  12. We Zijn Er Klaar Voor (3:03)
avatar van Rhythm & Poetry
Gewoon Paul van Vliet was inderdaad een rare titel geweest. Zit deze man nu zo onder de botox trouwens of is het slechts fotoshop werk op de cover?

avatar van Kos
Kos
Nummer 11 .

avatar van niels94
Mijn ogen hebben ook geen geheimen. Casino (Of Je Wint of Verliest) heeft een erg diepe titel die een sterke en diepzinnige tekst doet vermoeden zoals we wel van Joling gewend zijn, een diepzinnige analyse van het leven wellicht?

avatar van kaztor
Al die nationale artiesten zijn allemaal zo 'gewoon' dat ik me soms afvraag of het niet ruimtewezens van hun eigen planeetje zijn.
Je wordt er bijna paranoia van.

avatar van Timo-otje
Inderdaad, ook als je de tv aan zet kan je er niet omheen. Schrijnend dat een 'artiest' als Gerard Joling een Arena vol krijgt. Aan de titels al te zien zal dit geen revolutionair album worden van Gerard. Ben wel benieuwd of Gerard net zo veel emotie in dit album weet te leggen als zijn vorige.

avatar van Dungeon
Titel van openingsnummer is wel geniaal bedacht.

Ik hoop dat hier weer eens zo'n knaller opstaat als No More Caballero.

MindRuler
Met een titel als Draai Je Om, wordt er wel heel weinig aan de verbeelding overgelaten.
Gerard heeft net een wind gelaten: Er Hangt Liefde in de Lucht

avatar van Mctijn
Tja, als je wat vriendjes bij de tv hebt en je kop vaak laat zien, koopt het volk de plaat vanzelf.
Kun je de mensen niet kwalijk nemen en eigenlijk Joling ook niet.

Hij heeft een specifieke doelgroep in Nederland, waar vrijwel elke Nederlandtalige artiest (Gordon, v/d Boom etc. etc.) uit vist. Deze groep is groter in Nederland dan in landen waar ze "bewuster" met muziek bezig zijn, zoals Belgie. Maar goed, het blijft knap om rijk te worden door muziek, dus hij heeft het het commercieel handig aangepakt

avatar van kaztor
Dungeon schreef:
Titel van openingsnummer is wel geniaal bedacht.

Zo te zien kan hij er inderdaad weer tegen.

avatar van Timo-otje
kaztor schreef:

Zo te zien kan hij er inderdaad weer tegen.

Ik in elk geval nog steeds niet.

avatar van SemdeJong
1,0
Vanmorgen zonder voor ingenomen oordeel begonnen met het luisteren naar de nieuwe cd van Joling. Soms maakt hij een nummer wat je zo vaak hoort op de radio dat je het vanzelf aardig gaat vinden. Deze cd kon mijn niet echt boeien.

avatar van Anthony72
"Draai je om", nee dank je, Gerard...

avatar van Sjaan
Laatste nummer had het woordje voor vervangen moeten worden door mee