Brian Tyler - Fast Five (2011)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Fast Five (3:03)
  2. The Perfect Crew (2:02)
  3. Cristo Redentor (2:40)
  4. Train Heist (8:36)
  5. Remote Intel (2:21)
  6. Hobbs (3:01)
  7. Showdown on the Rio Niteroi (1:37)
  8. Tapping In (1:36)
  9. Turning Point (3:47)
  10. Surveillance Montage (2:28)
  11. Enemy of My Enemy (3:36)
  12. Tego and Rico (2:51)
  13. Hobbs Arrives (1:54)
  14. Convergence (5:45)
  15. Paradise (1:45)
  16. Finding the Chip (1:07)
  17. What Time Do They Open? (1:35)
  18. Dom Vs. Hobbs (3:08)
  19. Bus Busting (1:30)
  20. Cheeky Bits (2:40)
  21. The Job (1:37)
  22. Connection (4:23)
  23. The Vault Heist (9:51)
  24. Full Circle (3:29)
  25. Fast Five Coda (0:51)
Goede score. Fast Five (3:03) is echt wel een zalig nummer.

neo
Eens. Zie ook beelden van de opname van dit stuk muziek: Fast Five Theme by Brian Tyler (soundtrack recording session footage)

avatar van tbouwh
Deze score van Brian Tyler viel me bij het bekijken van de film wel op.
Omdat de Fast & Furious delen steeds meer actie bevatten, en het minder om het autoracen gaat, krijgt de echte score steeds meer de overhand, boven de hiphop en R&B nummertjes die voor deze filmreeks zo kenmerkend zijn.
Tyler levert aardig werk met goede bombastische stukken. Daaromtrent deint de muziek wat op en neer, met mindere en beter stukken soundtrack. Een voorbeeld van een mooi stuk muziek is track 22, Connection.
De beste nummers zijn toch de langere nummers, passend bij de grote actiescenes ( The Trein Heist en The Vault Heist ). Deze klinken heerlijk uit de speakers, voor de rest is de score niet overal memorabel.
Het geheel is lekker. Nergens matig. 4*