Wolf Gang - Suego Faults (2011)

Label: Atlantic

1. Lions in Cages (4:28)
  2. Something Unusual (3:21)
  3. Stay and Defend (3:21)
  4. Suego Faults (2:59)
  5. The King and All of His Men (4:03)
  6. Back to Back (4:14)
  7. Midnight Dancers (4:10)
  8. Dancing with the Devil (3:43)
  9. Where Are You Now (3:16)
  10. Planets (5:15)
avatar van Jordy_xD
Die EP is in ieder geval al een plaatje!

avatar van MusicFreak
Komt er dan eindelijk een album uit van Wolf Gang ?
Dat heeft lang geduurd

avatar van rzasa
Ben wel enthousiast over de single (lions in cages), benieuwd hoe de rest klinkt.

avatar van Papartis
Officiele clips toegevoegd.

avatar van stoepkrijt
Het toeval wil dat ik momenteel wel in ben voor een portie indie/electropop. Wolf Gang duikt dus precies op het juiste moment op! De singles klinken alvast lekker.

avatar van oceanvolta
De singles zijn dan ook met afstand de leukste nummers. Eerlijk gezegd vind ik de overige nummers niet veel bijzonders. Als het tempo daalt wordt het zelfs behoorlijk saai.

De plaat is trouwens nu te beluisten op de luisterpaal.

MJC
Stay and defend: couplet lijkt wel heel erg op stop making sense van the talking heads. Voor de rest klinkt het wel als een band met potentie

Er zijn weer allerlei linkjes te ontdekken in dit plaatje: snufje Keane, korreltje Hurts, drupje Mika, klontje Mull Historical Society, vleugje Scissor Sisters en doe dan ook maar een beetje van The Killers. Talking Heads zie ik ook vaak staan maar die hoor ik er niet in.

Namedroppen is niet zo moeilijk bij Wolf Gang (hoe origineel is de naam, pfff...).

Ik weet het allemaal nog niet. De zang irriteert me eigenlijk ietwat te veel en ik hoor er gewoon te veel dingen in die ik al eerder heb gehoord. Normaal stoort me dat niet zo maar hier dus wel, vraag me niet hoe het komt.

En naarmate het album vordert krijg ik gewoon steeds meer jeuk van de liedjes die we hier horen. Dat ielige stemmetje, die vervelende en vooral dreinerige popdeunen.... ik kan en wil er niks mee.

Misschien dat ik niet in de juiste mood was maar ik vrees dat die mood er ook niet zal gaan komen.

avatar van Chameleon Day
En toch krijgt deze 24 jarige knaap een zeer positieve recensie van Kindamuzik. Het album zou een hoogtepunt van 2011 zijn. Da's heel wat.

Ik ken het album niet. Maar als ik aERo's review lees hoef ik er ook niet aan te beginnen. En Eric heeft meestal een scherp oor.....of nu mss niet?

avatar van Mctijn
Ik krijg hier net als aERo behoorlijk de kriebels van.
De singles Lions in Cages en Dancing with the Devil zijn redelijk, de rest is ronduit slecht. Jammer van mijn tijd....