Shinedown - Somewhere in the Stratosphere (2011)

Label: Atlantic

1. Intro (Scary Fairy)
  2. Sound of Madness
  3. Devour
  4. I Dare You
  5. Cyanide Sweet Tooth Suicide
  6. If You Only Knew
  7. Diamond Eyes (Boom-Lay Boom-Lay Boom)
  8. 45
  31. With a Little Help from My Friends
  32. Simple Man
  33. Second Chance
avatar van snarf349
Twee cd's, de ene met een live optreden in Washington State (waar dat ook mag zijn) en de andere met een akoestisch live optreden in Kansas City. Ik had liever nieuw materiaal gehad, maar het blijft een fijne amerikaanse rock-band met een goede zanger en niet te vergeten goede nummers.

avatar van Desert
Heb net op YouTube even wat beelden van het akoestische deel van het concert gezien. Wat een mooie concertzaal! En voorts: steengoede showcase! Wat een ongelooflijke goede liveband en zeker de zang is van een uitzonderlijk hoog niveau. De laatste tijd zijn ze jammer genoeg een muzikale richting ingeslagen die ik nu ietsje minder vindt, maar dat doet uiteraard niets af aan hun intrinsieke kwaliteiten.

TimZor
Na een aantal nummers gehoord te hebben (via via) werd het toch eens tijd om te kijken wat de mannen als repertoire hebben. Op de platenbeurs deze (als 4 disc) voor een prikkie aangeschaft, en kan alleen maar concluderen dat ik wel een hele goede aankoop heb gedaan. Wat een geweldige live set is dit, zowel de elektrische als akoestische set. En wat een stem heeft die gast zeg wow. voor nu als kennismaking met Shinedown kan ik niet anders dan een 4,5 geven !