Black Label Society - The Song Remains Not the Same (2011)

Rock / Metal
Label: eOne

1. Overlord [Unplugged Version] (5:03)
  2. Parade of the Dead [Unplugged Version] (3:52)
  3. Riders of the Damned [Unplugged Version] (3:45)
  4. Darkest Days [Unplugged Version] (4:03)
  5. Junior's Eyes (5:25)
  6. Helpless (4:34)
  7. Bridge over Troubled Waters (3:38)
  8. Can't Find My Way Home (3:36)
  9. Darkest Days (4:03)

met John Rich

10. The First Noel (2:54)
Bastiaan Prasath
Wylde heeft met Book Of Shadows, Hangover Music en de steevast aanwezige rustpunten op zijn hardere nummers bewezen meer in zijn mars te hebben dan dit gedrocht. Hoewel, het is ook wel duidelijk dat het gewoon een verzameling bij elkaar geraapte nummers is. Jammer en teleurstellend.

Uitgebracht in de VS, maar vooralsnog hier niet. De nummers van Order Of The Black (Overlord, Parade Of The Dead, Riders Of The Damned, Darkest Days) zijn aardig om eens in deze versie te horen, maar blijven niet overeind staan. De cover Bridge Over Troubled Water is goed gedaan, maar valt (logischerwijs) in het niets bij het origineel. Het zijn vooral de drie pianonummers Juniors Eyes, Helpless en Cant Find My way Anymore die enorm slaapverwekkend zijn.

De enige twee smakelijke nummers zijn Darkest Days met John Rich, en het instrumentale The First Noël, een oud kerstnummer. En soms komt er nog een solo voorbij, ook wel lekker, maar al met al geen waardige release.

avatar van Maximusic
Volgens mij is ie hier nu ook uitgebracht, ik zag hem laats liggen bij een platenzaak, toen dacht ik nog; Weer een nieuw album? Maar blijkt dus een verzamelaar te zijn.