Nailbomb - Proud to Commit Commercial Suicide (1995)

Label: Roadrunner

1. Wasting Away [Live] (3:56)
  2. Guerrillas [Live] (3:28)
  3. Cockroaches [Live] (4:07)
  4. Vai Toma No Cu [Live] (4:10)
  5. Sum of Your Archievements [Live] (2:51)
  6. Religious Cancer [Live] (4:36)
  7. Police Truck [Live] (3:11)
  8. Exploitation [Live] (2:08)
  9. World of Shit [Live] (3:27)
  10. Blind and Lost [Live] (2:10)
  11. Sick Life [Live] (6:53)
  12. While You Sleep, I Destroy Your World (5:10)
  13. Zero Tolerance (6:31)
avatar van twin
Deze CD is opgenomen op het Dynamo festival in 1995, matig live optreden, alleen het nummer While You Sleep, I Destroy Your World is de moeite waard dus toch een extra ster 3*

avatar van Eddie
Ik vond world of shit ook een lekker liedje.

avatar van twin
Ik vond world of shit ook een lekker liedje.

Vind ik ook, alleen staan er 2 nieuwe nummers op waarvan er maar 1 de moeite waard is, de rest ken je al van Point Blank

avatar van Eddie
Toch was deze plaat toendertijd redelijk vooruitstrevens, let wel dit was ver voor de nu-metal stroming. Het gebeurde toen nog niet zo veel dat je metal combineerde met andere muziekstromingen. Ik heb ook al eens gehoord dat dit slechts een probeersel was om te kijken of de Roots plaat van Sepultura een beetje in de smaak zou gaan vallen. (hoewel ik het vergelijk niet helemaal kan volgen)

Eddie schreef:

Nee dat kan ik ook niet volgen, het was zeker vooruitstrevend, metal met een industrial sausje, retestrak, ik begrijp eigenlijk niet waarom deze band wat meer geluiserd word, voor alle fans van sepultura is dit een must !!

inderdaad zeer goed. Ik vind het alleszins beter dan nu-metal alhoewel het er zeker op lijkt. Alles van Max is gewoon errug goed. jammer dat hij met nailbomb nog niet wat cd's gemaakt heeft waar industrial gecombineerd wordt met metal.

avatar van king_pin
Dat Dynamo optreden was toch de enige show van dit project ooit gegeven?

king_pin schreef:
Dat Dynamo optreden was toch de enige show van dit project ooit gegeven?

Nee ze hebben er 2 gegeven,1 in NL en de ander in Brazilie.Het optreden was echt een kick op de beste editie van Dynamo.Vond het heerlijk op Max en co daar live te zien.