Blue Scholars - Cinémetropolis (2011)

Alternatieve titel: A Soundtrack by Blue Scholars

Uitgebracht in eigen beheer

1. Cinemetropolis (4:05)
  2. Hussein (3:40)
  3. Fou Lee (3:44)
  4. Lalo Schifrin (3:35)
  5. Seijun Suzuki (4:33)
  6. Anna Karina (3:16)
  7. Marion Sunshine (3:09)
  8. Slick Watts (3:23)
  9. George Jackson (3:55)
  10. Oskar Barnack ∞ Oscar Grant (4:07)
  11. Yuri Kochiyama (3:51)
  12. Rani Mukerji (3:16)
  13. Tommy Chong (4:12)
  14. Chief Sealth (4:41)
  15. Fin (4:21)
Rene1979
Waar normaal Blue Scholars garant stond voor heerlijk relaxte beats en lekkere rijms, zijn de mannen dat hier even vergeten denk ik.

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Wat een afgrijselijke plaat van wat toch een goed duo moet zijn. Het doet me denken aan Zion I, die na het succes van True & Livin' volledig de verkeerde kant opgingen. Ook hier, Sabzi zijn producties zijn walgelijk gemakkelijk en klinken goedkoop. De zoete raps van Geologic passen er voor geen meter bij.

avatar van thgryda
nooit verwacht dat ze iets slechts konden uitbrengen, de vgl met Zion I die R&P maakt zegt genoeg denk ik

avatar van LarsHiphop
Wat een enorme transformatie heeft Blue Scholars ondergaan zeg. Waar het eerst mijn favoriete groep(lees duo) was, maken ze nu een enorme ontwikkeling door (Achterwaarts). Natuurlijk zeggen 3 bovenstaande leden dat ook maar ik moet het gewoon even kwijt. Ben hier echt van ondersteboven al was Oof EPal een stapje de verkeerde kant, dit debacle had ik echt niet verwacht. Ik kan niet eens een serieuze rate uitbrengen.

avatar van Cnelis
Album moet groeien, maar haalt het niveau van Bayani bij lange na niet. Imo is dat trouwens ook een bijna onmogelijke opgave, heerlijk album was dat.
Dit album is overproduced, teksten zijn wel weer lekker maar ik mis de flow een beetje.

Tracks die me wel boeien: Cinemetropolis, Slick Watts (Vooral dat einde, intro op George Jackson, subliem), George Jackson en Tommy Chong.

Leuk concept, mindere uitwerking.

avatar van LoG
LoG
Echt onwijs goed album dit. Eén van mijn favorieten. Ik heb hem gekocht en ik luister hem al sinds release vrij onafgebroken. Geo is een ras-MC en Sabzi een originele producer.

Het is inderdaad, qua geluid totaal anders dan hun voorgaande albums, maar anders is niet altijd minder dan het vorige. Ik vind zowel Bayani als Cine goede platen en ik luister ze beide vaak. Ik ben enorm fan van producer Sabzi, he's pretty much a musical genius, te weten dat hij het hele album heeft gecomponeerd from scratch. Alle melodieën en composities, alle synths zelf gekozen. Daarnaast heeft hij heel erg geëxperimenteerd met de drums, die bij heel veel nummers afwijken van de normale kick drum hi-hat hip-hop. Origineel!

Tekstueel is dit album onwijs goed. Het thema is diepzinnig en nog niet eerder vertoond. Elk nummer is geïnspireerd op een 'bekend' persoon van films. Om te laten zien hoe goed het lyric-wise in elkaar zit hier ff een link naar t intro-nummer: Blue Scholars - Cinemetropolis