Cascada - Original Me (2011)

Duitsland

12. Everytime We Touch
  13. What Hurts the Most
  14. Evacuate the Dancefloor
  15. Truly Madly Deeply
  16. What Do You Want from Me?
  17. Bad Boy
  25. Perfect Day
  26. Last Christmas
avatar van NewYorkCityLight
1,5
Ik heb weer iets om naar uit te kijken. Tot nu toe hebben bijna alle albums waar ik me dit jaar op heb verheugd (m.u.v. Lucinda Williams - Blessed) teleurgesteld. Hopelijk gaat Cascada dit niet doen.

Vooral de single Night Nurse belooft me dat het wel goed komt met dit album, al mis ik toch in de singles wel een beetje het oude 'Cascada-gevoel'. Ik was nooit iemand die per se de oude eurodance Cascada terugwilde, maar ik begin ze nu toch wel te missen. Ze hadden zich ook kunnen vernieuwen zonder een one hundred and eighty te maken.

Bij deze CD komt ook een ''bonus-CD'' met hun 'hits'. Wat mij betreft totaal onnodig, ik heb al hun andere CD's en vanwege de plotselinge verandering van stijl krijg je nu songs als Everytime We Touch en Evacuate the Dancefloor op één CD. Persoonlijk vind ik dit niet fijn, ik houd namelijk van cohesie. Bovendien is het ontbreken van Miracle een gemis. Miracle ontbreekt omdat AATW, het UK label van Cascada, de rechten niet beschikt over dit nummer. En laat Miracle na al die jaren nou uitgerekend mijn favoriete Cascada single zijn!

avatar van Emile93
Joepie!!!! Een nieuwe Cascada!! Ik ben benieuwd. Ik zie trouwens wel dat er ook een aantal oude nummers opstaan! Ik vraag me af waarom?
26 nummers op dit album is wel veel!

NYCL: ik mis Miracle ook! Die is echt leuk!

avatar van Emile93
Wat een lekker nieuw album van Cascada. (althans de eerste 11 nummers). Ze zijn van het trancegebeuren afgestapt. En hoewel ik dat ook heel goed vind, vind ik de nieuwe Cascada ook aangenaam om te horen. In de toekomst misschien een combinatie?

avatar van NewYorkCityLight
1,5
Ik vind dit juist echt 3x niks. Er is bijna niks meer van dance over. De meeste nummers klinken echt nergens naar, alsof er 3 verschillende beats over elkaar heen zijn gegooid. Volgens mij proberen ze met dit album een beetje experimenteel, slim en origineel over te komen. Wat mij betreft is dat niet gelukt. Cascada is nu officieel Americanized.
Het nummer Sinner on the Dancefloor lijkt qua beat en structuur echt belachelijk op Evacuate, alleen klinkt het als rommel. Verschrikkelijk nummer (en dan de eerste zin van dat nummer : 'Don't treat me like a virgin'...)
Ook is de aanwezigheid van de rapper Calprit (die ik op Evacuate wel fijn vond) niet nodig. Op de nummers Unspoken en Independence Day is Calprit hier weer te horen, maar dit keert is hij niet alleen gastrapper, hij domineert de nummers. Natalie is op allebei alleen in het refrein te horen. Bovendien lijken de twee nummers nogal op elkaar qua beat.
De volgende single wordt Au Revoir, maar dat vind ik echt een verschrikkelijk slechte keuze (al is er weinig beters). Het nummer komt echt ontzettend ongeinspireerd over.
Tot slot vind ik dat de stem van Natalie op verschrikkelijke momenten ge-autotuned wordt (bijvoorbeeld vlak voor het refrein van Original Me). Ze heeft een prachtige stem dus het is niet eens nodig.

Ik eindig dan met iets positiefs : een moment van brilliance op dit album is het hardcore achtige stukje vlak na het refrein van 'Stalker'. Zoals gezegd is Night Nurse echt een goed nummer (een van mijn favoriete Cascada singles), en Pyromania mag er ook nog wel zijn. Enemy vind ik ook wel een fijne plaat. Een beetje de tweelingzus/broer van Why You Had to Leave van het vorige album.

De zoveelste teleurstelling van 2011, en met stip het slechtste album van Cascada. Geef mij dan maar de hersenloze stampers terug! Erg jammer.

1,0
Valt mij ook tegen. Geef mij maar de oude "Everytime we touch" Cascada. Hele foute muziek misschien, maar juist daarom wel leuk dat er nog een groep was als Cascada die dat soort muziek met redelijk succes uitbracht.
Dit is een hele andere Cascada, jammer wat mij betreft.

avatar van Style.Girl
Pyromania vind ik echt een heerlijk nummer. Maar die ken ik al best lang.

Night Curse vind ik ook wel een erg fijn nummer hoor.

Goed album. Maar de nieuwe liedjes vind ik toch veel minder. Veel minder dance en eerder het pop. De oudere nummer vind ik dan veel beter en nog altijd even goed.

avatar van Style.Girl
Ik ben nooit echt een Cascada fan geworden, maar haar vorige album ooit eens beluisterd en een aantal nummers daarvan waren erg leuk waaronder: Fever, Evacuate the Dancefloor en Draw The Line. Pyromania kende ik ook al, en dat is tot nu toe toch wel haar leukste nummer ooit! Ik snap ook niet waarom ze haar nieuwe album combineert met haar oude hits. Want die ga ik ook niet beoordeling.

San Francisco - 3,5* Niet geweldig maar wel boeiend genoeg.
Au Revoir - 4,5*
Unspoken - 4*