Mike Watt - Ball-Hog or Tugboat? (1995)

Label: Columbia

1. Big Train (3:22)

met Curt Kirkwood, Eddie Vedder, J Mascis en Nels Cline

2. Against the 70's (3:28)

met Gary Lee Conner, Eddie Vedder, Krist Novoselic, Carla Bozulich en Dave Grohl

3. Drove Up from Pedro (4:32)

met Joe Baiza, Nels Cline, Danny Frankel, Carla Bozulich, Michael Preussner en Paul Roessler

4. Piss-Bottle Man (3:16)

met John Strohm, Zander Schloss, Evan Dando en Bob Lee

5. Chinese Firedrill (3:25)

met Keith McCaw, Nels Cline, Stephen Perkins, Frank Black en Michael Preussner

6. Intense Song for Madonna to Sing (3:05)

met Joe Baiza, Nels Cline, Danny Frankel, Paul Roessler en Michael Preussner

7. Tuff Gnarl (3:10)

met Lee Ranaldo, Nels Cline, Thurston Moore, Petra Haden, Epic Soundtracks, Carla Bozulich, J Mascis en Steve Shelley

8. Sexual Military Dynamics (2:40)

met Butler, Henry Rollins en Wayne Griffin

9. Max and Wells (3:11)

met J Mascis, Todd Rigione, Mark Lanegan en Brock Avery

10. Ticket Ride (4:27)

met Vince Meghrouni, Mike D, Flea, John Molo, Stephen Perkins en Tony Atherton

11. One Reporter's Opinion (3:41)

met Nels Cline, Mike Watt, Pat Smear en Michael Preussner

12. Song for Igor (2:46)

met Vince Meghrouni en Tony Atherton

13. Tell 'Em, Boy! (3:30)

met Todd Rigione, Dave Pirner en John Molo

14. Sidemouse Advice (3:32)

met Carla Bozulich, Paul Roessler, Flea en Stephen Perkins

15. Heartbeat (5:34)

met Kathleen Hanna, Tiffany Anders, Spot en Richie West

16. Maggot Brain (12:05)

met J Mascis en Bernie Worrell

17. Coincidence Is Either Hit Or Miss (2:19)

met Mario Caldato Jr, Mike Watt, Spot, Rhonda Rindone, Tony Maxwell en Adam Horovitz

avatar van jellorum
Mike Watt en een allegaartje aan artiesten als Eddie Vedder, Evan Dando, Thurston Moore en vele anderen hebben met dit schijfje een goede plaat gemaakt.
Vedder is op Against The 70's beter dan op al zijn werk met Pearl Jam, naar mijn uiterst bescheiden mening dan wel, verder het prachtige Piss-Bottle Man, het bizarre Song For Igor en een versie van Maggot Brain in grandeur.
Alleen vind ik het jammer van Tuff Gnarl, een mindere poging.
Maar toch; uitstekend plaatje!

avatar van mayhemblik
Een bijna meester werk, Maggot brain van George Clinton met de grote J. Mascis is oorstrelend mooi, deze uitvoering doet niet onder aan het origineel!!!

avatar van heavenmotel
mayhemblik schreef:

“Een bijna meesterwerk”: inderdaad… Voor mezelf is dit een meesterwerk…