UB40 - Labour of Love II (1989)

Reggae
Label: DEP

1. Here I Am (Come and Take Me) (4:21)
  2. Tears from My Eyes (3:55)
  3. Groovin (3:54)
  4. The Way You Do the Things You Do (3:07)
  5. Wear You to the Ball (3:35)
  6. Singer Man (3:58)
  7. Kingston Town (3:56)
  8. Baby (3:25)
  9. Wedding Day (3:16)
  10. Sweet Cherrie (3:22)
  11. Stick by Me (3:48)
  12. Just Another Girl (3:39)
  13. Homely Girl (3:29)
  14. Impossible Love (5:12)
Marcel²
Dit album vind ik net effe iets beter dan zijn voorganger. Ook weer vrij commerciel natuurlijk, maar wat geeft het. Van dit album zijn een groot aantal singles afgekomen, waaronder het prachtige Kingston Town. Maar ook de singles Tears From My Eyes, The Way You Do The Things You Do, Here I Am en Homely Girl zijn erg mooi. De single Groovin' vind ik wat minder, maar toch niet slecht te noemen. Ook dit zijn weer vrijwel allemaal covers, al met al toch de moeite waard.

Marcel Jongeneel schreef:

grappig dat je Groovin als minder bestempeld terwijl dat voor mij het mooiste nr op deze cd is.

avatar van musicfriek
Heerlijk albumpje dit hoor. Pure jeugdsentiment voor mij. Alle nummers vind ik nog steeds goed te pruimen.

musicfriek schreef:

Vind ik ook, al zijn daar een hoop mensen het niet met ons eens.

avatar van musicfriek
Marcel Jongeneel schreef:
Vind ik ook, al zijn daar een hoop mensen het niet met ons eens.

Maak jij je daar druk om dan?

Kan mij niet boeien hoor...

musicfriek schreef:

Maak jij je daar druk om dan?

Kan mij niet boeien hoor...

Het interesseert mij werkelijk geen r...

avatar van Banjo
ja dat vind ik wel heel jammer !
ub40 is ondergewardeerd hier op musicmeter!
ze verdienen meer

Vind ik ook!
Erg ondergewaardeerd deze band hier.

avatar van FunkStar
Ben opgegroeid met dit album, mijn moeder is een hele grote fan van Ub40 en draaide dit album helemaal grijs!
De vele hits die dit album met zich mee bracht zijn nu wel een beetje uitgekauwd..Maar verder een heel goed geheel, goed album!

avatar van realvimfuego
Dit vond ik stiekem een geweldig album, stiekem omdat ik destijds helemaal in mijn hardcore punk periode zat, en dan luister je niet naar Kingston Town......echter was UB40 voor mij in mijn schoolperiode de band die aansloot bij mijn linkse ideën qua teksten, en ben ik deze band altijd blijven volgen. Hoogtepunten op dit album zijn voor mij Homely Girl en Sweet cherrie. Tip: uiteraard zijn al deze nummers covers, beluister ook een de originelen als je de kans krijgt...

Pieter Paal
In Engeland hadden ze een hele andere single-keuze van dit album.
Het fantastische 'Wear you to the ball' was daar bijvoorbeeld ook een single. Dit blijft inderdaad een mooi covers-album.

avatar van J.Bell
Marcel Jongeneel schreef:

Ik vindt dat juist een heerlijk nummer. Draai hem nog regelmatig...

Ik weet nog dat mijn Ma deze CD nog op casette had gekregen van mijn tante. In 2004 was ik druk bezig om te kijken of de cassetes het nog deden en toen vond ik Labou of Love II op zolder. Ik ging luisteren en ik werd meteen geraakt door een aantal nummers die ik nog niet eerder kende. Just a Another Girl is een nummer die mij erg raakte net als Tears for My Eyes. Ik heb de UB40 verslaving van mijn ma overgenomen. Zelfs mijn pa vind dit lekkere muziek. Het is lekker simpel en knallen met die banaan. Daarom een 3,5 voor UB 40.

avatar van lennon
Eindelijk weer eens een acceptable cd van de heren.. niet echt top, maar wel leuker dan deel 1

avatar van LucM
Hoewel dit een coveralbum is vind ik dit nog goed te pruimen: de songs zijn onbekend voor het grote publiek (van sommige heb ik de originele versies leren kennen) en ze passen perfect in het repertoire van UB40. Het leverde wederom een handvol (sterke) hits op waarvan ik Kingston Town de beste vind.

avatar van PEN15
Er zijn toch vast ook leden hier die de dubbel-cd van Labour of love !+II eens gehad hebben? Ik kocht deze een keer in de jaren 90 toen ik Kingston Town zo graag wilde hebben. Het is een goed uitgevoerde cover-plaat, met als enige klacht dat ik vind dat die Ali Campbell zo moeilijk is te verstaan. Uit cover-redenen zaten er al geen lyrics bij en als jochie kon ik amper opmaken waar hij het nou over had. Ik vind hem in Kingston Town echt zo ontzettend binnensmonds klinken zeker als ik het origineel van Lord Creator er naast leg. Ik vond de Labour of Loves zeker zeer prettig om naar te luisteren. Onder de favorieten hier tears from my eyes, groovin en kingston town en van deel I please don't make me cry en red red wine. Het is zeer spijtig dat ze in de jaren daarna hun vibe hebben verloren.

avatar van vielip
Dit album vond ik gisteren terug in een oude doos op zolder. Wist niet eens dat ik 'm had. Toen dit uit kwam was het één en al hardrock en heavy metal waar mijn vrienden en ik mee bezig waren. Dan kon en mocht je UB40 natuurlijk niet leuk vinden! Maar dankzij een broer van één van die vrienden kwam dit album bij ons op de radar. En stiekem vonden we de meeste nummers toch wel érg leuk. Super catchy en aanstekelijk. En daar hield en hou ik nog steeds van. Toen ik de cd vanochtend opzette was ik zo weer terug in 1989/1990. Puur jeugdsentiment, heerlijk! Mooi artwork ook trouwens