Matt Bianco - Whose Side Are You On (1984)

Label: WEA

1. Whose Side Are You On? (3:45)
  2. More Than I Can Bear (4:14)
  3. No No Never (3:44)
  4. Half a Minute (3:50)
  5. Matt’s Mood (5:19)
  6. Get Out of Your Lazy Bed (3:27)
  7. It's Getting Late (3:24)
  8. Sneaking Out the Back Door (3:47)
  9. Riding with the Wind (3:24)
  10. Matt's Mood II (5:16)
  11. More Than I Can Bear [Extended Version] * (4:35)
  12. Matt’s Mood [12” Remix] * (5:26)
  13. Big Rosie [7” Version] * (3:29)
  14. Whose Side Are You On? [Extended Version] * (4:35)
  15. The Other Side * (4:16)
  16. More Than I Can Bear [US Edited Remix] * (3:57)
  17. Whose Side Are You On [US 7” Version] * (3:25)
  18. Get Out of Your Lazy Bed [Extended Version] * (4:34)
  19. Matt's Mood [Single Edit] * (4:36)
  20. Big Rosie [12'' Version] * (6:10)
  21. Matt's Mood II [Single Edit] * (3:41)
  22. Sneaking Out of the Back Door [Extended Version] * (4:48)
  23. Matt's Mood [Remix] * (4:18)
  24. Big Rosie [Remix] * (4:55)
  25. Half a Minute [Extended Version] * (4:46)
  26. Matt's Mood [Extended Version] * (5:31)
  27. Whose Side Are You On? [Demo] * (4:07)
  28. Half a Minute [Demo] * (3:33)
  29. Get Out of Your Lazy Bed [Demo] * (3:53)
  30. Sneaking Out the Back Door [Demo] * (3:42)
  31. Big Rosie [Demo] * (3:42)
  32. The Happy Christmas Song [Demo] * (2:46)
  33. Half a Minute (2016) * (3:49)
avatar van FisherKing
Grappig dat Matt Bianco er nog niet op stond.

Zijn allerbeste Jazzy-klinkende plaat is dit.

Heerlijke muziek, vooral wakker wordend in je bed met "get out of your lazy bed"

4.5 sterren

avatar van musicfriek
Yep, ook zo'n heerlijk plaatje om op een zwoele zomerochtend wakker te worden... In Nederland wou het nooit zo lukken met deze band. Ze hebben nooit echt een grote hit gehad, geloof ik. Later had je het nummer Good Times, die is zo heerlijk vrolijk!

avatar van lebowski
Sjonge wat gaat dat snel vanavond met toevoegen, al twee berichtjes. Ik geloof trouwens dat Yeh Yeh en More Than I Can Bear nog wel redelijke hits waren in ons land. Lekkere vrolijke muziek, goede herinneringen ook 4*.

ElMeroMero
Whose Side Are You On ? en Half A Minute waren destijds toch ook hitjes ?

Snel de elpee weer even opsnorren. Mijn vermoeide oortjes kunnen wel even een Matt Bianco moment gebruiken

avatar van FisherKing
Ja, deze plaat was echt niet zonder succes in Nederland.

Hadden we destijds niet de "Verrukkelijke 15" op de radio bij de VARA (Dinsdag meen ik) die je leerde kennismaken met het wat alternatievere (lees NON-Veronica) werk. Wat daar doorbrak werd automatisch vaak top50 werk

FisherKing schreef:

avatar van HiLL
heerlijke plaat! vroeger stond ie vaak op bij ons thuis..bij lekkere etentjes met veel mensen

Ik werd altijd een beetje nerveus van Matt Bianco. Maar More Than I Can Bear vind ik nog steeds een heerlijke plaat.

Met alle vorige sprekers eens. Gewoon een lekkere CD. Ik geloof mijn tweede CD destijds, toen waren de prijzen nog wel anders dan nu.

avatar van FunkStar
Debuut album van Matt Bianco waarmee ze doorbreken met de hits; Whose Side Are You On, More Than I Can Bear en Get Out of Your Lazy Bed.
Ze hebben een paar top 40 hits gehad maar echte grote hits zaten er niet bij....

avatar van Tribal Gathering
Ik vind dit niet echt een topper.

De songs Whose side are you on, More than I can bear en Get out of your lazy bed zijn wat mij betreft duidelijk beter dan de rest. Een verzamelaar lijkt me m.b.t. deze groep een betere aanschaf.

ezi
De zangeres op het eerste Maat Bianco album, Basia, heeft daarna nog een solo-album gemaakt dat best te pruimen was. London Warsaw New York heette dat geloof ik. Daarna is Matt Bianco volgens mij met een andere zangeres in zee gegaan.

EVANSHEWSON
Get Out Of Your Lazy Bed was een onweerstaanbaar swingend plaatje en een favoriet van mijn vader zaliger. Dus heb ik wel een band met dit album...
More Than I Can Bear, Half A Minute en de titelsong waren ook nog terechte hits.

De rest van het album is wat middelmatiger van aard; Alles samen niet eens zo'n klef plaatje, maar het klinkt redelijk gedateerd door die verschrikkelijke eighties sound...

***1/2

avatar van Thuurke
Half A Minute was ook een hitje van deze plaat.

avatar van kaztor
FisherKing schreef:
Ja, deze plaat was echt niet zonder succes in Nederland.

Lees: Tipparade-werk. De VPRO op zondag en Frits Spits waren ook altijd leuk om te beluisteren. Veronica was op vrijdagavond ook niet mis.

Dat terzijde vind ik dit hier en daar heel aardig, maar net iets teveel gladjakker-achtig.

rayman schreef:

avatar van LeRoi
Nostalgie!

Pieter Paal
kaztor schreef:

Eerst zat de VPRO op zondag met leuke programma's zoals 'De omgevallen platenkast'. Later zaten ze weer op woensdag met programma's zoals 'Spleen' en weer later 'De Wilde Wereld'.
Wel jammer dat Radio Veronica nu steeds maar weer dezelfde uitgekauwde hits in een andere volgorde draait. 'Curry & Van Inkel' en 'Countdown Cafe' waren vrijdagavond gave programma's.

Even over Matt Bianco. Dit album vind ik helemaal toppie en 'More than I can bear' vind ik een beer van een album-track. De remix op de single gaat ook wel.

avatar van Hans Brouwer
LeRoi schreef:
Nostalgie!
Vorige week nog te zien op Parkpop.

avatar van Poeha
Pieter Paal schreef:
'Curry & Van Inkel' en 'Countdown Cafe' waren vrijdagavond gave programma's.

Dit is een prima album, maar zoals Tribal Gathering al zei, ben ik toch ook voor een verzamelalbum van Matt Bianco gegaan.

avatar van principal2000
Leuke jazzy popplaat.

avatar van laxus11
Lekker jazzy plaat van Matt Bianco met de Hitsingles: Whose Side Are You On en Get Out Of Your Lazy Bed

avatar van Madjack71
SalsaJazz met Matt Bianco...waar ik nu pas bijna 30 jaar na dato te weten kom, dat het om een groepsnaam gaat en niet de persoon Matt Bianco. De kleine hits vind ik wel leuk om weer eens te horen; Whose Side Are You on/More Than I Can Bear/Half a Minute/Get Out of Your Lazy Bed en daarnaast steekt Matt´s Mood ook goed in elkaar. De rest is mwah mwah.

avatar van Jan Wessels
Vandaag meegenomen van de rommelmarkt voor 1,5 euro (en nog in uitstekende staat). Deze cd is inmiddels al weer 30 jaar oud!... Maar nog steeds prima te beluisteren overigens. Dit was één van die platen die je bij iedereen tegenkwam in mijn studententijd. Zeer slim in elkaar gezette, aanstekelijke muziek. Ik heb de verzamelaar ook liggen maar dit album is vele malen beter.

avatar van Jan 1970
EVANSHEWSON schreef:

***1/2

Ik vind de plaat eigenlijk helemaal niet gedateerd klinken! Klinkt in mijn oren nog verrassend fris na dertig jaar. Fijne laid-back-nummers maar toch een teleurstelling want...

... de versie van "More Than I Can Bear" is blijkbaar anders dan de single-versie. Wat er onbreekt is de heerlijke a-capella-intro, de "whoooooooooooooo yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaah" dame ontbreekt en dat is eigenlijk wel erg jammer!

avatar van vigil
Een vrolijke zomerse 3 sterren plaat maar dankzij Get out of your lazy bed kom ik toch op een 3,5* uit.

Toch vreemd dat je eigenlijk niets meer over deze band hoort. Alleen op dit album staan al 3 hits.

avatar van gaucho
Jan 1970 schreef:

Dat viel mij ook meteen op toen ik de LP draaide die ik afgelopen week voor een prikkie op de kop tikte. De latere single-versie (was meen ik de vierde of vijfde single van het album) blijkt een remix, waaraan de vocalen van Basia Trzetrzelewska (ik hoop dat ik het goed schrijf ) aan zijn toegevoegd. Maar dat intro is idd wel een intro uit duizenden, dat dus ontbreekt op de LP-versie. Ook haar vocalen verderop in het nummer staan niet op de albumversie. Die klinkt daardoor een stuk kaler, jammer.

Ik kocht de LP vooral vanwege het jeugdsentiment. Ja, het klinkt behoorlijk 'eighties', maar het swingt allemaal wel behoorlijk. Naast de singles vind ik ook de Matt's mood-stukken wel erg lekker. Het is per saldo allemaal commercieel gooi- en smijtwerk natuurlijk, maar ik vind het toch leuk om dit weer eens te horen, zeker op een zomerse dag als deze.

Ik zie overigens net op Amazon dat er net een deluxe 2CD-versie van dit album is uitgekomen. Met die remix van More than I can bear en verder ongetwijfeld alle afwijkende versies, B-kantjes en demo's die je maar kunt bedenken. Beetje overkill, vind ik, een CD met de toegevoegde remix van MTICB was voor mij voldoende geweest. Maar voor de liefhebbers...

avatar van DeWP
Een heerlijk album. Ik was vanaf dag een helemaal weg van deze muziekvorm; een heel eigen stijl met Zuid-Amerikaanse invloeden. En lekkere losse jazzy solo's. Niks mis mee!

avatar van T8T
T8T
Nu dat je het zegt Gaucho, ik mis op het album die heerlijke intro die ook op de video clip van More than i can bear te horen is.

Jazzy pop met een dikke Britse laag. Eigenlijk mag je stiekum Matt Bianco onder de noemer new romance indelen, want er zit een tikkie Spandau Ballet in, Alison Mojet, ABC. Zonder deze nieuwe stroming zou Matt Bianco een andere klank gehad hebben vermoed ik.
Fusion new romance. Yeh Yeh.

Lekker feel good jazz pop .Trip down memory lane wat zelfs nu nog een lach op mijn gezicht krijgt . Aanstekelijk als de hel en prima gemusiceerd .De 3 singles springen er iets boven uit , maar de rest van het album gaat lekker mee in die relaxte flow . 4 sterren