Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993)

Label: Loud

1. Likwit (2:34)
  2. Only When I'm Drunk (3:36)
  3. Last Call (4:37)
  4. Can't Tell Me Shit (4:09)
  5. Turn tha Party Out (3:19)

met Lootpack

6. Bullshit (3:27)
  7. Soda Pop (2:48)
  8. Make Room (3:28)
  9. Mary Jane (3:31)
  10. Who dem Niggas (3:46)
Social_Mask
Zo op het eerste gehoor een best leuk album. Beats vind ik erg lekker, en de rappers klinken goed. Einde is sterk, alleen het begin van Make Room vind ik ietwat irritant.

Voor nu 3,5* kan stijgen.

Social_Mask
Verhoog naar 4*. Vind de beats echt lekker.

avatar van PaulieWalnuts
Hier hadden Tha Liks al beats van Madlib, in de vorm van Lootpack. 1993! Vet album. Ze hadden echt hun eigen stijl. Goede sampling, dikke grooves. Het klinkt niet echt als westside hip-hop.

7 stemmen is belachelijk weinig.

Mezelf
Only When I'm Drunk heeft haast dezelfde beat als Ain't No Nigga van Jay-Z's Reasonable Doubt album uit 1996. Jatwerk of dezelfde sample? Het klinkt in ieder geval belachelijk erg op elkaar..

avatar van Boris91
EPMD gebruikte die sample al in '88 op It's My Thing.

X-man
Fantastisch debuut van westcoast party rapgroep Tha Alkaholiks. Dit niveau hebben ze bij vlagen nog wel gehaald in hun latere carriere, maar een heel album van dit niveau is (helaas) uitgebleven.

Rene1979
Ik vind dit toch wel een klassiekertje uit het west coast tijdperk te noemen.

avatar van ThingMan
Make Room en Only When I'm Drunk !!!!!

avatar van gweah
Ik ken dit album niet heel erg goed dus misschien ligt het daaraan, maar ik vind dat de groep pas echt hun eigen geluid vindt op het tweede album. Enigszins vergelijkbaar met the Beatnuts, bij wie ik Stone Crazy om dezelfde reden prefereer boven Street Level.