Robin Guthrie & Harold Budd - Bordeaux (2011)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Electronic / Rock
Label: Darla

1. Gaze (3:42)
  2. Deva C (3:51)
  3. The Names of Those Never Here (4:26)
  4. So Many Short Years Ago (3:43)
  5. The Belles of Saint Andrew (3:43)
  6. Radiant City (4:53)
  7. L'Aventure (7:06)
  8. Smiling Apart (7:00)
  9. Southern Shore (10:00)
avatar van devel-hunt
Klein en stil vind ik deze plaat van Robin Guthrie & Harold Budd. Mooi rustig en kalmerend, maar deze plaat heeft een paar luisterbeurten nodig voordat je wordt meegenomen in een hele mooie trip.

avatar van devel-hunt
Toch wel erg saai deze samenwerking.

avatar van Strangeways

Ik heb werkelijk alle albums van Harold Budd en deze steekt er toch wel met kop en schouders boven uit. De andere samenwerkingen met Robin Guthrie zijn prima, deze is echter subliem van begin tot eind, één van mijn favoriete albums aller tijden. Jammer dat je het niet kunt waarderen.

avatar van devel-hunt
En het kwartje valt sinds een paar dagen weer. Prachtig in alle stilte. Hoe kon ik dit ooit saai vinden?
Blijkbaar ontging de breekbare schoonheid mij even.

avatar van Premonition
Erg fraaie verstilde samenwerking tussen Guthrie en Budd. Ben het met Strangeways eens, dat dit toch wel hun beste album is (naast The Moon and the Melodies)