Kylie Minogue - Impossible Princess (1997)

Alternatieve titel: Kylie Minogue

Australiƫ
Label: Mushroom

1. Too Far (4:43)
  2. Cowboy Style (4:44)
  3. Some Kind of Bliss (4:07)
  4. Did It Again (4:22)
  5. Breathe (4:38)
  6. Say Hey (3:37)
  7. Drunk (3:59)
  8. I Don't Need Anyone (3:13)
  9. Jump (4:03)
  10. Limbo (4:05)
  11. Through the Years (4:20)
  12. Dreams (3:44)
Marcel²
Na het overlijden van Prinses Diana werd de titel van dit album gewoon Kylie Minogue.

Misschien wel haar meest experimentele album (wel tussen grote aanhalingstekens plaatsen) tot op heden.
Ik moet zeggen dat dat niet slecht uitpakt allemaal: het is een album dat helaas wat onopgemerkt is gebleven mede ook door de 'toestanden' rondom de cd titel die gewijzigd moest worden.
Ik besef ook goed dat een aantal van mijn persoonlijke Kylie-favorieten op dit album terug te vinden zijn (Cowboy Style, Some Kind of Bliss en Breathe bijvoorbeeld).

Ik moet dit album toch maar een keer helemaal beluisteren. "Did it again" vind ik wel een erg pakkend liedje en "Breathe" is ook wel OK.

avatar van Matys
Dreams is toch wel een prachtig nummer! Zoals eerder gezegd inderdaad behoorlijk experimenteel (voor Kylie dan) met hier en daar wat trance-achtige invloeden. Ik vind het een goed geslaagd project, op de lelijke hoes na dan. 4*.

avatar van RogerV
Veruit het sterkste album dat Kylie Minogue uitbracht. Jammer dat het in Nederland totaal niets deed.

Een mooie verzameling van catchy pop/rock, trance en ook triphop. Het mag ook wel met producers als de Brothers in Rhythm en Dave Ball (Soft cell, The Grid).

Breathe is het mooiste nummer.

avatar van funforremi
Iedereen zit wel eens in een rare fase in zijn of haar leven en Kylie had dit zo 2e helft jaren 90. Een niet heel erg toegankelijk album en totaal niet vergelijkbaar met voorganger Kylie uit 1994 of met opvolger Light Years. Een beetje verknipt met nummers als Too Far, Cowboy Style en het maffe (maar wel lekkere) trancedeuntje Say Hey. Hoogtepunt is het wonderschone Breathe.

In diezelfde periode zou ze nog een paar hele weirde liedjes als gevolg van samenwerkingen maken, luister op You Tube maar eens naar het compleet geflipte German Bold Italic met japanse DJ Towa Tei (inclusief geflipte video)