Bots - Wie Zwijgt Stemt Toe (1978)

Label: Fontana

1. Doe de Bots (4:14)
  2. Klein Begonnen (5:02)
  3. De Schatten van de Paus (5:44)
  4. Decor (5:07)
  5. Prestatie Prestatie (3:50)
  6. Wie Zwijgt Stemt Toe (1:20)
  7. Trotski Shuffle (2:49)
  8. Als Je Maar Klaarkomt (3:30)
  9. Temeie van de Maatschappij (7:47)
  10. Oa Invloed (3:27)
  11. Popmuzikant (4:17)
  12. Weet Waar Je Staat (2:12)
  13. De Stem des Volks (2:15)
avatar van Dibbel
In de hoek van mijn aanrecht staat een Sony CFD-S47L (google dat zelf maar even) die nog regelmatig aan staat en ook nog altijd mee op vakantie gaat. Eronder staat een ladenkastje met musicassettes (ja, ja).
Toen ik vorig weekend t.b.v. de avondmaaltijd veel schil- en snijwerk had, deze derde van Bots er nog maar eens even ingelegd.

In mijn herinnering was deze veel slechter dan de eerste 2 LP's, maar dat viel eigenlijk zat mee.
De stem van Hans Sanders (R.I.P.) klinkt ook hier weer aangenaam en De Schatten Van De Paus, Klein Begonnen en Prestatie Prestatie zijn weer goeje maatschappijkritiese nummers. Popmuzikant is leuk en was nog een klein hitje. Zoals altijd zit het met Bots muzikaal wel goed in elkaar.
Alleen de laatste 2 nummers (helaas weer een sosjaalisties strijdlied en een folkhoempaatje), kun je skippen (vooruitspoelen).

Helaas begon dit bandje bij de tweede keer draaien toch flink te drop out-en. Maar waar kom ik dit in godsnaam nog ooit tegen?
Er moet al een oude hippie zijn, die zijn LP's nooit heeft weggedaan, te vroeg zijn overleden, en wiens verzameling door de erven aan de kringloopwinkel is gedoneerd. Of Marktplaats misschien.

Inderdaad niet zo goed als de eerste 2 platen, maar toch zeker 3,5*