Tha Alkaholiks - Likwidation (1997)

Label: Loud

1. AA Meeting (Intro) (1:36)
  2. Likwidation (5:08)

met Xzibit

8. LL Cool J Skit (0:51)

met LL Cool J

9. Feel the Real (4:36)
  10. Hip Hop Drunkies (4:54)

met Ol' Dirty Bastard

11. Aww Shit! (3:53)
  12. J-Ro Late Skit (0:25)
  13. Keep It Pourin' (3:51)
  14. Likwit Ridas (4:44)

met Whoridas

15. Funny Style (2:49)

met King Tee

16. Commercial Skit (0:47)
  17. All Night (5:44)
  18. DeBarge Skit (0:37)
  19. Pass Out (4:33)
  20. 20th Caller Skit (0:32)
  21. Rockin' with the Best (4:03)

met Phil the Agony

22. Contents Unda Pressure (4:58)
avatar van Jordy
Vind de Alkaholiks albums allemaal net geen toppers, maar dit is geloof ik wel m'n favoriete van de heren (samen met de solo-plaat van Tash). Lekkere tracks zijn vooral Hip-Hop Drunkies met ODB en het geweldige Captain Hook. Die laatste is een verschrikkelijk lekkere concept track over rappers mét een platendeal maar zónder talent (en dus hun lyrics en "hooks" maar ergens anders vandaan halen). Geweldig leuk hoe de Captain Hook-analogie doorgetrokken wordt met zinnen als

And after lesson three, if his style still stank
I'ma tie his ass up and make him walk the plank...

avatar van PaulieWalnuts
Coast II Coast is toch zéker wel m'n favoriet van Tha Liks. Deze is wel goed. Iets te veel nummers.

avatar van Jorge-E
Is dat Chris Rock op nummer 16?

Hip-Hop Drunkies is trouwens een erg vette track.

avatar van principal2000
Erg matig album van Tha Liks. Jordy noemt de leuke nummers al op. Voeg daar All Night nog aan toe en je bent klaar. Eigenlijk geen waardige opvolger voor de 2 voorgaande albums van de heren.

X-man
Toch wel het minste album van Tha Liks, en dat komt voornamelijk doordat het allemaal te lang doorkabbelt. Zonde van het handjevol hoogtepunten (zoals Hip Hop Drunkies) dat er te vinden is op de plaat.

avatar van thgryda
Hip hop drunkies is de rest is maar matig

avatar van Oortrommel
thgryda schreef:
Hip hop drunkies is de rest is maar matig

Matig? Captain Hook, Off the Wall en Feel the Real zijn al beter dan dat nummer. En dan vergeet ik nog enkele tracks...

avatar van thgryda
Oortrommel schreef:

Ik vind Hip Hop Drunkies beter dan die nummers (misschien door ODB) maar dat zijn inderdaad ook enkele nummers die er boven uitsteken. Alles samen vond ik destijds een 6 a 7-tal tracks echt de moeite van de 22. De rest was bwaaa

avatar van -SprayIt-
Overwegend irritant en langdradig album. Coast II Coast is 1 van mijn favoriete hiphop platen, dus deze rommel verrast me enigszins. Krappe voldoende.