Sandra Kim - Bien Dans Ma Peau (1988)

Belgiƫ
Label: Carrere

1. Berlin (4:10)
  2. Souviens-toi (4:06)
  3. Boys (3:59)
  4. Trains de Nuit (3:51)
  5. Jimmy (4:03)
  6. Bien Dans Ma Peau (4:24)
  7. J'aime Mon Pays (Ik Hou van Mijn Land) (4:02)

met Toots Thielemans

8. Touche Pas a ça (3:23)
  9. Reste Avec Moi (4:35)
  10. J'ai Tout Balance (3:04)
avatar van vigil
Een liedje in het Nederlands (7)? Heer Sheep vertel daar eens meer over

Het franstalige is al net zo apart aangezien ze van italiaanse afkomst is

avatar van vigil
Maar wel gewoon geboren in Belgie

"She was born in Montegnée, near Liège, and started singing when she was seven. "

vigil schreef:
Een liedje in het Nederlands (7)? Heer Sheep vertel daar eens meer over

Is een liedje samen met Toots Thielemans en ze herhaald in het refrein de titel in het Hollands.
Naarmate de jaren is haar nederlands gelukkig sterk verbeterd.

Malle schreef:
Het franstalige is al net zo apart aangezien ze van italiaanse afkomst is

Haar ouders zijn van Italiaanse afkomst (Pescara) en Sandra Caldarone is gewoon geboren in Montegnee een buitenwijk van Luik..

sheep67 (crew)
Opvolger van J'aime La Vie. Sandra laat hier een volwassener geluid horen. Het openings-nummer wordt vergezeld met een rockerig geluid. Typerend voor het volle geluid van dit album. Souviens-toi is op single uitgebracht maar bracht het niet verder dan de onderste regio van de hitlijst. Een meeslepend nummer waarin haar stem volop tot uiting komt. Met nog twee uitgebrachte singles Berlin en J'aime Mon Pays wordt tevergeefs getracht alsnog de hitlijsten te bestoken. Maar het mooiste nummer is Trains de Nuit. Hier toont ze aan wat haar stembereik is wat jaren later nog verder wordt ontwikkeld. Verder wordt het album nog gevuld met enkele discodreuns als Boys en Jimmy.
Hoopgtepuntje is de samenwerking met Toots Thielemans in J'Aime Mon Pays(Ik Hou van Mijn Land) waarin ze tracht enkele woorden nederlands te zingen. Een licht reggae-deuntje ondersteunt het nummer. In Touche Pas a Ca durft ze zelfs over het drugsprobleem uit te pakken. Minpuntje op de plaat is het niemandalletje J'ai Tout Balance waar het album mee eindigt.
Kortom, een volwassen geworden Sandra waar we nog veel van gaan horen.