Balam Acab - Wander / Wonder (2011)

Electronic / Hip-Hop

6. Oh, Why (4:12)
  7. Await (4:46)
  8. Fragile Hope (6:31)
avatar van Raconteur
Oh, Why is in ieder geval zeer schoon, benieuwd naar de rest.

avatar van KampF
Geweldig! Apart is ook een heerlijk nummer. Deze staat hoe dan ook iedere dag aan komende tijd.

In de avond.

avatar van Yamato
Heerlijk plaatje om lekker alleen in het donker te luisteren.

avatar van Gizzmann
Helaas, deze viel erg tegen. En dat terwijl de EP van hem echt een van mijn favoriete muziekdingen van vorig jaar was. Het pakt me niet echt en in tegenstelling tot andere wicthhouse gewoon niet heel vermakelijk.

Maar dit krijgt van mij snel een herkansing! Laatste twee nummers vind ik het mooist.

avatar van Timmie
de hoge stem is te hoog.

avatar van samslam
Mooi, maar de hype in de vlaamse media niet geheel rechtvaardigend. Vond de EP toch een stevig niveau beter.

avatar van AOVV
Niet slecht, dit plaatje. Sfeervolle, rustige muziek, af en toe bemerk ik ook een mooie opbouw in de nummers. Het houdt me niet in een greep, maar smaakt toch naar meer van deze beloftevolle artiest. Die EP misschien toch eens gaan beluisteren.

3 sterren

avatar van Osiris Apis
Voor mij te rustig en een te laag tempo. Ik mis ook vaak de drums. Ik snap ook niet echt waarom er hiphop als genre staat. Ik mis juist de hiphop ritmes.

avatar van Yann Samsa
Wat een belachelijk laag stemgemiddelde. Eén van de beste elektronische ambiënt/trip-hop platen van de laatste jaren...

avatar van Madjack71
Leuk als je het bad vol laat lopen, of het water in je viskom vervangt. Misschien ook nog wel na een zatte avond om op te zetten als je gaat slapen...moet je wel ervoor zorgen dat je op tijd in je droom wakker wordt om naar de wc te gaan..met al die bubbelgeluiden.

avatar van Dikkop
Oh Why blijft na 100 keren luisteren nog steeds even sterk.
Als hij op zijn volgende plaat wat meer van zo'n nummers plaatst ben ik meteen verkocht.
Nu sleept het me niet echt mee.

khonnor
fenomenaal hoe goed deze plaat op vinyl klinkt met een deftige hifi set....

dan hoor je pas hoe veel werk deze man in zijn samples, beats en found sounds heeft gestoken. prachtig hoe in sommige stukken de waterdruppels van mijn muren en plafond lijken te druppelen.

sxesven
Mees-ter-lijke plaat is dit zeg, heerlijk. De loomheid, de gepitchte stemmetjes, de sublieme melodietjes, ik ben helemaal om. Favorieten genoeg. Om er eentje uit te pikken: Now Time. Toch meesterlijk als dan uiteindelijk die eerste kick erin valt, net een uitgesteld orgasme. 4,5*

avatar van rascaly
Ik kom superlatieven tekort om dit album te omschrijven. Dit was zonder twijfel voor mij dé ontdekking van 2011. Intussen, meer dan een jaar later, heeft het zijn houdbaarheidsdatum nog steeds niet verloren: dit blijft voor mij één van de allermooiste albums ooit, niet enkel in zijn genre, maar in het algemeen.

avatar van BrotherJohn
Prachtig album inderdaad... doet me in veel opzichten denken aan Khonnor. Maar waarom er hip-hop als genre bij is gezet? In mijn beleving is dit ambient / downtempo, maar ik heb misschien wel een beetje een achterhaald beeld van hip-hop.

avatar van Devoo
Wat een pareltje in Expect... wauw, zo'n meeslepend nummertje.