Tank86 - Rise (2011)

7. Infidel (5:47)
  8. Dying Mountain (6:50)
avatar van Fza
Fza
Mooi, eindelijk heeft iemand 'm toegevoegd, ik ben daar altijd te lui daarvoor. Eerste langspeler en ook de beste plaat van Tank 86 tot nu toe. Waar de twee eerdere EP's toch vooral harde stonerrock met een beetje metal invloeden was is het nu metal met nog een beetje stoner invloeden.

Aangezien ik van beide genre's houd is dat voor mij verder geen probleem. Het is namelijk een ontzettend lekker instrumentaal album geworden dat letterlijk geen seconde verveelt. En dat is een behoorlijke prestatie. Lekkere riffs, lekker zwaar en agressief. Top plaat!

avatar van trebremmit
Deze is inderdaad wat harder, meer richting metal. Wat me vooral opvalt is het drumwerk, erg gaaf!

avatar van trebremmit
Op Axe is een solo te vinden van Peter van Gelderen(Peter Pan Speedrock) en op Gottes Krieger speelt Tommy Holappa (Dozer, Greenleaf, Dahli) een solo.
Vooral het begin is erg sterk met Barrosphere als keiharde binnenkomer, wat een album en wat een drumwerk! Heavy, hard en meedogenloos!

avatar van Don Cappuccino
Erg goed album dit. Mijn vader had hem gekocht voor 10 euro en ik heb hem ook eens geluisterd. Lekkere instrumentale stoner rock met flink wat metalinvloeden. Verveelt geen moment en blijft niet heel de tijd bij dezelfde riffs. Technisch ook zeer goed, vooral de drums! 4 sterren.