Principe Valiente - Principe Valiente (2011)

Zweden
Label: Paris

1. Intro (1:33)
  2. Before You Knew Me (3:43)
  3. One More Time (4:14)
  4. In My Arms (4:25)
  5. New Life (5:59)
  6. Solitary Man (1:34)
  7. Stay (5:59)
  8. Afraid (5:16)
  9. 150 Years (5:17)
  10. The Night (4:42)
  11. Dance Like There's No Tomorrow (4:11)
avatar van reptile71
Laatst werd ik door deze band benaderd met de vraag of ik hun cd op mijn site wilde verkopen. Ben hun Myspace gaan checken en was al snel onder de indruk. Nee, deze band brengt absoluut niks nieuws onder de zon, maar wel keivette nu wave / post-punk met alle nodige ingrediënten verpakt in sterke songs met een sound die staat als een huis.

avatar van Premonition
Niks nieuws onder de zon, inderdaad. Wel heerlijke stevige post punk old school. Zanger Fernando Honorato zingt de meeste nummers met een behoorlijke grafstem, een donkere variant op Peter Murphy (Before You Knew Me), dan weer een octaaf hoger en klinkt dan als Kashmir's zanger Kasper Eistrup. Ook een vroege Brendan Perry is een referentie (Stay). Sterkste troef is producer en gitarist Alexander Lehto, de hele effectentrukendoos gaat open, maar altijd draagt hij de songs met verve. Bas en drums vormen een stevig fundament, zodat het nergens te zwevend gaat worden met al die echoënde gitaarlijnen.
Sterkste songs voorlopig: One More Time, Stay en (vooral) The Night. Dance Like There's No Tomorrow is een vreemde (en lelijke) eend in de bijt.

avatar van reptile71
Persoonlijk vind ik In My Arms ook bij de betere nummers horen.

Ik heb de afsluiter niet ervaren als een lelijke eend in de bijt, eerder als een pas op de plaats, een wat ingetogen afsluiter na een rits knallende nummers, lekker dromerig.

@pre: heb je de cd Future Time van Made in Poland ook al? Ook zo lekker vet, een nummer als Stay doet me daar ook wel aan denken.

avatar van Premonition
Voorlopig zit ik net als CD op 3,5*. De gitarist draagt de band duidelijk. De zanger begint me na een paar dagen afspelen wat lichtelijk op de zenuwen te werken, geen goed teken.

avatar van Chameleon Day
Het gaat bij mij denk ik ook niet meer dan 3,5* worden. Het is (erg) veel van hetzelfde. Het dreunt maar door. Energieke post-punk, dat wel. Maar er hadden toch wat meer rustpunten in de muziek gemogen en ook meer afwisseling in het (gitaar)spel. En de zang is idd niet te sterk, al laat het mijn zenuwen (vooralsnog) onaangeroerd.

Niettemin is 'In My Arms' erg fijn om op hoog volume door de kamer te laten galmen.

avatar van DjFrankie
Ik had van Reptile Paul een lijstje gekregen met lekkere post-punk bands. Na het you-tube onderzoek was dit voor mij een must om te kopen, lekkere post-punk in de stijl van Editors.

Goeie lekkere zanger, en rustmomenten heb ik eigenlijk niet nodig in dit genre

avatar van DjFrankie
Vandaag weer eens gedraait, verdiend meer aandacht, blijft hangen dit album !

avatar van reptile71
Nieuw album van dit gezelschap komt uit op 6 juni. Hier een voorproefje: luister maar

Not too bad at all...

edit: zie dat het hele album zelfs al te beluisteren is op hun bandcamp

Jean-Maurice
Klinkt heel overtuigend dit debuut. Doet mij soms zelfs denken aan een vroege U2 maar dan een paar tandjes sneller en harder. Goeie band zeg!