Public Enemy - Muse Sick-N-Hour Mess Age (1994)

Label: Def Jam

1. Whole Lotta Love Goin on the Middle of Hell (3:13)
  2. Theater Part Intro (0:28)
  3. Give It Up (4:31)
  4. What Side You On? (4:07)
  5. Bedlam 13 (4:07)
  6. Stop in the Name (1:21)
  7. What Kind of Power We Got? (5:31)
  8. So Whatcha Gone Do Now? (4:41)
  9. White Heaven / Black Hell (1:06)
  10. Race Against Time (3:21)
  11. They Used to Call It Dope (0:30)
  12. Aintnuttin Buttersong (4:23)
  13. Live and Undrugged Parts 1 & 2 (5:55)
  14. Thin Line Between Law & Rape (4:45)
  15. I Ain't Mad at All (3:25)
  16. Deat of a Carjacka (2:00)
  17. I Stand Accused (3:57)
  18. Godd Complexx (3:40)
  19. Hitler Day (4:28)
  20. Harry Allen's Interactive Super Highway Phone Call to Chuck D (2:55)
  21. Living in a Zoo [Remix] (3:38)
avatar van Jordy
De negatieve onthaal van dit album vond ik een beetje overdreven, maar het moge duidelijk zijn dat dit niet meer Het Grote Public Enemy is. De onderwerpen beginnen een beetje een herhaling van zetten te worden. Album heeft wel een lekkere live-klank, in tegenstelling tot het samplewerk van de klassiekers.

Marcel²
Jordy schreef:

Je heb gelijk, maar het hoge niveau is er niet meer
Toch 3* want slecht is het album niet.

eazyfan
slegt nou idd niet maar de cover vind ik ook egt niet zo geweldig

rico-bballer
Ik vind die cover echt dope.

avatar van Korhymes
Hm, best wel teleurgesteld in dit album. Paar leuke nummers

avatar van Psycholamp
Matige plaat ven goede rapcrew. Rommelig geheel en het loopt allemaal niet zo lekker. Het begin van het einde van P.E.

avatar van principal2000
Ik vind dit album van P.E. onderwaardeerd. Het is niet van hetzelfde niveau als hun drie beste, maar ik plaats hem ongeveer op dezelfde hoogte als Yo! Bum Rush The Show (hoewel je de albums totaal niet kan vergelijken). In het begin was ik ook zwaar teleurgesteld in dit album, maar hij is bij mij sterk gegroeid. De sound was vooral wennen (live-sound), maar ik ben dit zeker gaan waarderen. Op het einde kakt het album wat in. God Complexx, Hitler Day en het gezever van Harry Allen kunnen me toch minder boeien. I Stand Accused en in mindere mate Living In A Zoo vind ik dan wel weer lekker.

avatar van MAS
MAS
Ik begrijp de kritiek wel op dit album. Qua producties gaan ze een beetje een andere kant op en de raps zijn soms wat minder scherp. Toch kan ik dit wel waarderen. PE weet namelijk nog steeds kwaliteit af te leveren met dit album. Dit gaat bij mij denk ik tussen de 3,5 en 4 zitten.

avatar van Brunniepoo
Ik vind dit op zich eigenlijk wel een fijn PE-album. Probleem is voor mij alleen dat hij te lang duurt en vooral aan het eind wat mindere nummers heeft. What Side You On? en Bedlam zijn vooralsnog mijn favorieten.