Fatal Violence - Ashes Tell No Tales (2008)

3,33

Label: StormSpell

1. Intro (1:13)
  2. Faces of Death (4:26)
  3. Terror on the Horizon (3:46)
  4. Ashes Tell No Tales (4:45)
  5. Cause for Deliverance (4:55)
  6. Eye of the Storm (5:31)
  7. Violence Is Golden (4:20)
  8. Sonic Freeze (4:04)
  9. Fuse Box (5:31)
  10. Cyanide (5:27)
  11. Friday the 13th (7:06)
  12. Shades of Sam (5:34)
4 BERICHTEN
avatar van Kronos
Power/Speed Metal in de Amerikaanse traditie. Het betreft hier een bundeling van twee demo's, uit '85 en '87. Een fijne ontdekking. Qua productie natuurlijk geen hoogvlieger maar het enthousiasme waarmee de hoge zanglijnen, furieuze rifs en machinegun drums je om de oren vliegen is geweldig om te horen.

avatar van exodus
Al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren heb ik het geweldige opzwepende nummer: Violence is Golden op een oer oud cassettebandje; Vara's Vuurwerk draaide het destijds, ondergetekende was toen nog maar 15 ofzo, en nam het dus op. Al jaaaaaaaaaaren headbang ik me er suf op! Nu, dan eindelijk deze fantastische Power-Speed-Thrashband verschenen met hun demo's op cd. Zien da'k 'm snel ergens kan bestellen. Anno 2011 moet ik, zowat beschamend, als oude Thrashlul, deze band voorlopig maar beluisteren op You Tube. Deze band is enigszins qua sound en sfeer vergelijkbaar met bands als Metal Church, beetje Merciful Fate, beetje Flots! en nog wat Running Wild en oude Living Death erbij; kwalitatief onderling verschillende bands waarbij Metal Church en Flotsam mij het best bevallen overigens. Fatal Violence mag ik, misschien is de muziek iets simpeler etc. net zo graag trouwens. Geweldige heerlijke hysterische gillende en stuwende zang die verder in de ietwat normalere regionen qua zanghoogtes zo Duits klinkt?!?! Vreemd....dit is toch een Amirikaanse band?!?!...Maakt niet uit; authentieke pure Metal! Verplichte kost dit voor de echte traditionele metalfan/thrasher!

avatar van Kronos
exodus schreef:
Zien da'k 'm snel ergens kan bestellen.

Eventueel bij het label zelf. Volgens de website zijn er nog 45 exemplaren in stock.

Maar dichter bij huis, ook verkrijgbaar in Metalzone.

De dvd heb ik nog niet bekeken. Dat zal voor dit weekend worden.

avatar van exodus
Thanx voor de tip Kronos, zal zien wanneer ik poen heb om 'm eventueel te bestellen.